Auteur Topic: benzine lekkage en onderhoud  (gelezen 1841 keer)

pgriffioen

• Gast
benzine lekkage en onderhoud
« Gepost op: maandag 26 januari 2004, 19:08 uur »
Ik ben sinds mei 2003 enthousiast PC rijder.
Aangezien een PC, voor de nederlandse dealer toch bijzonder is en bewerkelijk, zou ik graag advies hebben over een gerenomeerde onderhouds fa. die een voldoende kennis en middelen heeft voor onderhoud van mijn PC. Ik wil mij PC het liefst zelf kaal maken zodat het onderhoud door de dealer direct gedaan kan worden.

Ik heb op dit moment één probleemje  nl.  aan het benzine tankdop  vakje  zit een Klepje of dergelijk waar de benzien aanvoer slang opaansluit en vervolgens  slangen gaan naar de carburateur. iedere zijde  een dikke en en dun slangetje.  Aan de onderzijde van de "klepje"zin een  tuitje waarvan het lijkt dat er een slangetje op hoort  dit zit er niet en ik zie ook nergens iets los liggend die erop zou kunnen horen. Probleem is wel dat uit het tuitje  bezine lekt . Alleen als de moter draait. Wie weet er wat er fout is?

Weet iemand  site's  waarik dergijke technische info zou kunnen vinden.

Pim Breebaart

• Gast
Re:benzine lekkage en onderhoud
« Reactie #1 Gepost op: maandag 26 januari 2004, 23:13 uur »
Dag pc rijder,

het tuitje onderaan het klepje is een ontluchtings pijpje en er hoort geen slangetje aan te zitten Maar er hoort zeker geen benzine uit te komen. Het is namelijk je vacuum benzinekraan, het dunne slangetje zuigt vacuum via je carburateur en zal een rubber membraan open trekken en zo de benzine door de dikke slangetjes naar je carburateur stromen. het probleem bij jouw is dat dit rubber membraan lekt en zodoende komt er benzine uit het ontluchtings pijpje. OPLOSSING  rubbertje vervangen(is bij honda niet los te koop)of in je benzineleiding(dikke slangetjes) een T stuk zetten en het vacuum slangetje afdoppen.

succes

Pim

Offline TimPC

• mag verkopen
  • *
    • Bekijk profiel
Re: benzine lekkage en onderhoud
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 05 november 2020, 19:59 uur »
Ik heb met de tip van douglas van bossuyt afgelopen week het membraan vervangen. Zie dit filmpje
https://youtu.be/7Fq8UeFQQVI