Na de stator en spanningsregelaar te hebben vervangeb , nu ook de accu, toch slecht laden.
Weer een nieuwe spannings regelaar gekocht(dank Erwin) en deze er gewoon even aangehangen, hmm 12,9 stationair gas geven max 13,4.
He wat is dit toch de hele tijd, wisselspanning weer gemeten prima.
Dan de gele draden ff omdraaien(helpt eigenlijk niks ) gewoon om te proberen, klungelun van 12, 5 naar weer die 13,2 max 13,4.
Er komt een rode en groene draad uit de kabelboom dan een waterdichte (lijkt orgineel) stekker en dan gaan er 2 ?? draden rood en 2 draden groen weer verder naar de grote stekker.
Deze is al verwijdert en vervangen door kleine stekkers die precies over de aansluit pinnetjes passen, dit heb ik ook met de gele gedaan.
De hele stekkerzooi weggeknipt en vanaf de rode draad die uit de kabelboom komt rechtstreeks een dikke draad aan gesoldeerd, dit ook met de groene gedaan.
Resultaat 13,5 volt stationair , gas geven max 14 volt.
Ik had liever 14,5 gezien maar ben hier ook wel tevreden over.
Heb een voltmeter geplaatst deze zit bij op de koplamp(wel led) deze gaf voor die tijd 12,8 max aan nu 13,4 -13,6 dus de boord spanning is ook veel hoger volgens mij moeten we het maar zo laten.