Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - rooyenan

Pagina's: [1] 2
1
Techniek / Onderdelen printen
« Gepost op: woensdag 06 april 2022, 15:43 uur »
@ Edwin,

Eerste testprint.
Jammer genoeg heeft het model wat ik had gevonden niet de juiste maten.
Ik ben nu bezig met het maken van een correct 3D model!


2
Techniek / Garmin knopjes
« Gepost op: dinsdag 12 juni 2018, 23:47 uur »
Afgelopen weekend hoorde ik een opmerking over missende knopjes op een Garmin.
Ter info: ik kan vervangende knopjes printen voor de Garmin 550:
https://www.thingiverse.com/thing:985691

Laat maar weten als je zoiets nodig hebt!

3
Overig nieuws / 3D Scannen
« Gepost op: vrijdag 22 december 2017, 01:23 uur »
Heeft er iemand nog wat reserve onderdelen liggen die ik kan scannen?

Specifiek op zoek naar de bekende slijtdelen:
Spiegels, valbeugel kappen e.d.

Na het scannen gaan die onderdelen natuurlijk gewoon weer terug naar de rechtmatige eigenaar!

4
Forum / VERPLAATST: Achter banden
« Gepost op: maandag 29 augustus 2016, 15:37 uur »

5
Foto Archief / Korte vakantie...
« Gepost op: dinsdag 06 oktober 2009, 19:19 uur »
Even een weekendje weggeweest!!

Photo!! ;D ;D

Is een beetje groot, daarom een linkje!!!!

http://members.home.nl/rooyenan/alpenpano.jpg

Grossglockner...

6
Diversen PC800 gerelateerd / Stickers PC-800
« Gepost op: vrijdag 13 februari 2009, 17:00 uur »
Gewoon effies verder zoeken!!!
Ebay-Link

Kan je ook nog de kleur uitzoeken!!!


8
Archief / Volledige PC voor onderdelen of reparatie
« Gepost op: vrijdag 08 februari 2008, 13:43 uur »
Zoals de meesten van jullie weten, heb ik destijds een PC gereden.
Deze heb ik echter verkocht, maar de nieuwe eigenaar (die van plan was enige reparaties uit te voeren), heeft daar geen tijd meer voor...
(Verschillende redenen, b.v. vader geworden, veel werk enz...)
Daarom is mijn oude fietsje nu weer te koop...
Het was altijd een prima machine, al het plastic zoals het hoort, navigatie systeem erop gebouwd enz..
De reparaties die moeten worden uitgevoerd: Motor nakijken!!
Ik had zelf een opgeblazen koppakking, welke door mij is gerepareerd.. Twee weken later kwam ik alsnog stil te staan...
Reden???? Weet ik nog steeds niet!!

In principe is dit een machine die met een ander motorblok (KWW Gerard!!) direct de weg weer op kan!!
De huidige eigenaar is bereid afstand te doen voor ongeveer 1200 Euro!!

Wie heeft er interesse???

De originele restauratie met foto's is onder andere terug te vinden in:

http://www.pc800.nl/forum/index.php?topic=826.0

Ansco

9
Diversen NIET PC800 gerelateerd / Brammetje is JARIG!!!
« Gepost op: zaterdag 14 juli 2007, 15:40 uur »
Je zou het bijna vergeten...

Maar BRAMMETJE is JARIG!! :o :o ::)
Gefeliciteerd!!!!

10
Techniek / Het betere sleutelwerk?
« Gepost op: zondag 05 februari 2006, 13:29 uur »
Zoals een aantal van jullie wel zullen herinneren, had ik aan het eind van vorig jaar nogal wat problemen met de koeling van de PC..
Ergens midden in de zomer begon dat, bij 30 graden, in het centrum van Utrecht...Kokende motor...
In mijn jeugdige onschuld dacht ik toen: dat is 'mogelijk'...het is nogal warm en ik stond stil..(dus weinig extra lucht...)
E.e.a. netjes bijgevuld en rijden!
Alle volgende ritten vertoonde de temparatuur meter vreemd gedrag! Eerst netjes naar het midden, even daar blijven hangen en vervolgens naar standje "bijna oververhit"!
Uiteindelijk kwam ik er achter dat er wel lucht uit het koelsysteem in het overloop vat kwam, maar geen koelvloeistof opgenomen werd..
Een nieuwe radiatordop bracht uiteindelijk de oplossing.....
Echter... Bij de testrit ging het definitief verkeerd!!
In eerste instantie kwam de temperatuur precies goed in het midden van de meter, en bleef daar...
Na tien minuten (rustige binnenwegen, 80 km) rijden was alles nog steeds prima...
Toen een stukje snelweg... Uitstekend!!
Doch bij de verkeerslichten aan het eind van de afrit was het over!! Een enorme mistbank van witte rook ontnam iedereen achter mij van het zicht!
De koppakking opgeblazen!!!
Ik heb intussen nieuwe koppakkingen besteld (21 eur per stuk) en op aanraden van de garage ook de voetpakkingen (13 eur per stuk)...

Vraag: heeft iemand al ervaring in het vervangen van deze pakkingen, en zo ja, waar moet ik op letten???
De manual is in mijn ogen niet echt duidelijk bij het zetten van de timing van de nokkenassen... Wordt dat wel duidelijk als e.e.a. uit elkaar ligt??

Ansco 'zwarte handen' v.Rooyen

11
Techniek / Koeling, water, lucht??? HELP!!
« Gepost op: zaterdag 16 juli 2005, 19:16 uur »
Hi guys,

Wat me nu weer gebeurt.... Enige weken geleden (toen het zo verschrikkelijk heet was: >30 graden) was ik in de binnenstad van Utrecht..
De ventilator sprong keurig aan, maar ik hoorde vreemde geluiden erbij.. Er borrelde iets!!
Bleek de hele handel te koken! Kon ik me natuurlijk wel voorstellen, maar toch....
Thuis netjes water bijgevuld enz... ::)
Het volgend weekend een rit met gehandicapten.... Zelfde verhaal! Bij de tussenstop was de fluitketel weer op kookpunt!
Vreemd genoeg kon ik toen maar een halve liter bijvullen in het reservoir....
Sindsdien was het minste genoeg om de zaak op te warmen..
Nu heb ik vandaag de "brommer" volledig gestript om een en ander na te kijken.
Uiteraard was het eerste vermoeden de thermostaat (zie "Thermostaat als gatengaas" als inspiratie) Die is echter van een goede kwaliteit..
Toen ik de thermoswitch van de ventilator uit de radiator draaide, kwam er echter niets uit!! Blijkbaar stond het geheel gewoon droog!!! En dat terwijl er wel water in het reserve reservoir zat!!!
Nu dus de vraag: HOE IS DIT MOGELIJK???? Zou de radiator dop zelf de reden kunnen zijn??  :'(
Het rubber van die dop is redelijk vergaan...

Wie het weet mag het zeggen....


Ansco 'heeft 't warm' rooyenan

12
Archief / Blauwe PC800
« Gepost op: vrijdag 25 februari 2005, 22:40 uur »
Hi All!!

Gevonden op het net:

http://www.speurders.nl/motorenenscooters/motorenhonda/5239886/pacificcoastpc800.253.1.0.1.1114.3644.html

Een originele blauwe Pacific Coast voor een vraagprijs van 3000,-- Euro!
Datum 25.02.05

Groeten,

Ansco


13
Archief / Gevonden op het Internet
« Gepost op: maandag 07 februari 2005, 09:40 uur »
Hi All,

Hierbij een aantal interessante advertenties betreffende onderdelen van de PC....

Op www.marktplaats.nl met zoekterm "honda pc 800" (let op de spatie tussen "pc" en "800" ....)

Pc 800 Achterdeel    Prijs : ? 75,00   Datum : 30-01-2005
Onderdelen Pc 800   Prijs : N.o.t.k    Datum : 1-2-2005
Kuipruit Pc 800        Prijs : T.e.a.b.   Datum : 18-1-2005
PC 800 motorblok    Prijs : ? 500,00  Datum : 15-1-2005
PC 800 voorvork     Prijs : N.o.t.k     Datum : 15-1-2005
Pc 800 Zijkuipdeel    Prijs : ? 100,00  Datum : 12-1-2005

Uiteraard moet je er rekening mee houden dat dit aanbiedingen zijn op een internet website!!!
Wie het eerst komt, wie het eerst maalt!!!

Groeten,

Ansco

14
Links / Handige zoekmachine op Internet
« Gepost op: zaterdag 05 februari 2005, 01:13 uur »
Hi All,

Ik kwam toevallig een zeer handige zoekmachine tegen op het internet:

http://www.advertentiezoeker.nl

Voer hier als zoekterm maar eens in "pc800"...
Er is zelfs iemand die de vrijwel complete kuip aanbied!!
Verder valbeugel kappen, uitlaat dempers, en een fiets die in zijn geheel of in onderdelen te koop is...

Zoek op de zelfde site met verschillende termen.. "honda pc800" geeft namelijk andere hits! Een voorvork bijvoorbeeld...

Succes Allemaal !!!

Ansco

15
Techniek / Start problemen
« Gepost op: donderdag 06 januari 2005, 00:51 uur »
Hi Techneuten..

Ik heb al sinds enige tijd regelmatig behoorlijke startproblemen met mijn 98 PC.
Hiervoor heb ik al een permanente druppellader aansluiting gemaakt naast het huis, zodat het brommertje altijd een volle accu heeft...alleen zonder resultaat.
Vervolgens met het handboek al de twee bobines op weerstand doorgemeten... alles goed.
Nieuwe bougies gemonteerd... helpt eigenlijk niet.
De symptomen blijven gelijk: de startmotor draait rond als een gek, maar starten.. ho maar.
Na extra aandringen wil dan uiteindelijk een cilinder iets gaan doen, de tweede pas als de accu bijna leeg is...
De ICM (Ignition Control Module) is vorig jaar nieuw geplaatst... Alle contakten heb ik reeds schoongemaakt en met contaktspray ingespoten..
Wat o wat kan de oorzaak zijn en hoe kom ik daarachter???

Wie heeft er een idee???

Alvast bedankt voor reacties!!!


Ansco

Pagina's: [1] 2