Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - GnrPardon

Pagina's: [1] 2
1
Gevraagd / Re: Bestuurders steps en kofferrek met topkoffer gevraagd
« Gepost op: zaterdag 14 maart 2020, 03:57 uur »
Beste Ron,
Eerst het goede nieuws : Ik heb de steps en een rek waar een koffer aan bevestigd kan worden.
Slechte nieuws is, dat er nog een pc800 aan vast zit.........
Deze heb ik even geleden hier al aangeboden.
Blok moet opnieuw opgebouwd worden, nooit vast gelopen of zo, maar imho te lang half open buiten onder Zijl gestaan.
carburateurs reinigen, tuperware zeker 90% goed (wit) rechter spiegel  heeft iets polyplamuur en nieuwe lak nodig, de ander is ok.
Zadel ken net, scherm vaag, banden glad. achter shocks slap, balhoofd dient vervangen.
Rest is best ok, RVS uitlaat !!!!!!!!Uitwasbaar luchtfilter.
Doe een bod op de uitlaat en de rest (complete pc800)is gratis

Mvg Ron (2)

2
Gevraagd / Re: Achterbrug
« Gepost op: maandag 23 november 2015, 12:19 uur »
Bij Woesthoff in Brummen voor 65 eu
http://woesthoff.2ehandsonderdelen.nl/m/home/onderdeel?id=235401
Bij afhalen tijdelijk 10% korting.

3
Diversen / Re: PC 800 Honda
« Gepost op: donderdag 03 september 2015, 14:09 uur »
als al na 15 minuten je volledig geladen accu leeg is, heb je mogelijk ergens een sluiting.
(valt de motor dan uit?)
Maar meet eerst eens de spanning op de accu, zowel met draaiende als stilstaande motor.
Indien mogelijk ook meten tijdens het rijden.

4
Techniek / Re: gelijkrichter erg warm
« Gepost op: zaterdag 15 augustus 2015, 14:34 uur »
dun laagje koel pasta tussen frame en gelijkrichter zal ook helpen.
Verkrijgbaar bij computer/electro winkel.

Bv.  https://www.conrad.nl/nl/conrad-koelpasta-78-wmk-zwart-21-g-1361503.html

5
Diversen PC800 gerelateerd / Re: Elfsteden PC drama
« Gepost op: donderdag 28 mei 2015, 10:55 uur »
Sluit bij het opnieuw monteren van de accu eerst de min pool aan en dan de plus.
Slaat er een vonk over bij het aansluiten van de plus, dan wordt er ergens stroom verspild.
Dit kan natuurlijk komen door een alarm installatie, maar sigaretten aanstekers zijn notoire plekken voor lek stromen.

Vooralsnog verdenk ik de nieuwe accu.............

6
Diversen PC800 gerelateerd / Re: Elfsteden PC drama
« Gepost op: woensdag 27 mei 2015, 11:37 uur »
"de accu is nieuw dus dat kan het niet zijn." Is GEEN argument.
"Bij de anwb starte de motor meteen met startkabels" Is een feit.

Check eest het voltage van de accu met contact uit, dit moet bijna 13 Volt zijn.
Valt de spanning erg terug met contact aan is er mogelijk sluiting.

Probeer de motor te starten met start kabels, liefst NIET met draaiende auto motor.
Lukt dit wel is er ten eerste iets mis met de accu of het laden ervan.
Blijf steeds de spanning meten. Valt de spanning terug na ontkoppelen startkabels?

Probeer de accu te laden met ontkoppelde plus pool. Lukt dit niet, is de accu dood

Met een defecte spanningsregelaar en of dynamo, mits geen kortsluiting, kun je prima rijden.
Tot de accu leeg is.

Een defecte spanningsregelaar wil vaak best in het begin netjes ongeveer 14 Volt geven, maar na enkele minuten niet meer.
Maar dit is voor latere zorg, de PC moet eerst gewoon starten met een volle accu.

Om sluiting in je spanningsregelaar uit te sluiten/op te sporen, kun je de stekker ervan eruit trekken.
Ook dan moet je kunnen starten.

Succes, houd ons op de hoogte

Ron.

7
Techniek / Re: Stroom probleem
« Gepost op: zondag 03 mei 2015, 12:34 uur »
je zou wat thermische pasta tussen frame en spannings-regelaar kunnen smeren.
http://www.mycom.nl/componenten/koeling/5323/cooler-master-thermal-compound-kit-sc102
Dan kan de spannings-regelaar net iets beter zijn warmte kwijt.

Probleem is, dat de generator altijd vol vermogen geeft, en de arme spannings-regelaar al het overtollige vermogen op moet stoken.

Bij veel PC800 rijders (maar zeker ook vele andere motorrijders ) behoort een extra spannings-regelaar tot de standaard bagage.

9
Techniek / Re: spark plug sleeve collar
« Gepost op: donderdag 19 februari 2015, 04:25 uur »
Muhaha stelletje zondags rijders en poets freaks hier ook altijd!
Deze jongen is een bikkel, motoren moeten ook altijd buiten staan hier ,
horen ze thuis, worden ze/we hard van.
Als ze gaan roesten/rotten worden ze niet genoeg bereden, en of niet genoeg bemind.  :P  :-*
 8) 8) 8)

10
Techniek / Re: spark plug sleeve collar
« Gepost op: woensdag 18 februari 2015, 20:41 uur »
GL1200 Aspencade "84 zwart
riemen dynamo en waterpomp 2 jaar oud.
63.000 Mls.
Foto`s volgen nog

11
Techniek / Re: spark plug sleeve collar
« Gepost op: woensdag 18 februari 2015, 01:30 uur »
 8) Oops te laat voor de waarschuwing  ;D

Had je dat niet eerder kunnen zeggen !

12
Techniek / Re: spark plug sleeve collar
« Gepost op: dinsdag 17 februari 2015, 12:06 uur »
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Waar ik de sleeve evt. kan ophalen mail ik je wel even.
Maar even for the record (voor toekomstige lotgenoten)
Kan de sleeve zo vervangen worden, of moet het blok eronderuit cq kantelen?
Mogelijk zweeft er nu ook een chip alu van de sleeve in de olie in het blok.....
Die hoop ik in de olie, filter of carterpan terug te vinden.

He is ook wel een beetje de wraak vd PC want ik was al een tijdje aan het flirten richting Wing.
Ik ga er vanmiddag eentje bezichtigen.

Mocht dit succesvol zijn, heb ik alle tijd om de PC grondig onder handen te nemen .

Ron

13
Techniek / spark plug sleeve collar
« Gepost op: zondag 15 februari 2015, 14:12 uur »
Hallo,
Bij het vervangen van de boegies is iets vreselijks gebeurd.
Bij de achterste cilinder, aan de rechterkant heb ik de boegie buis "spark plug sleeve collar" page 8-9
beschadigd, hier komt nu olie uit sijpelen.
Nu is dit een demontabele buis, en ik vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft.
Heeft iemand dit onderdeel? , welke maat sleutel cq bout cq buitenkant pijpsleutel heb ik nodig.
Moet het motorblok er geheel of gedeeltelijk onderuit?

Mvg. Ron uut Aernhem

14
Aangeboden / gevonden op marktplaats PC met Kilometerstand : 17.400 km
« Gepost op: vrijdag 06 februari 2015, 13:13 uur »
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-honda/m896141504-honda-pacific-coast-1996-geschikt-voor-rijbewijs-a2.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Honda Pacific Coast (PC800)
Vorig jaar geïmporteerd. Bouwjaar 1996. Het gaat hier om het werkelijke bouwjaar. Veel advertenties vermelden als bouwjaar ten onrechte de datum van eerste afgifte kenteken in Nederland .
Kilometerstand 17.352 = 10845 mijl, (mijlenteller) maar wordt nog (heel weinig) gebruikt.
Nieuwe verhoogde ruit (zie foto).
Zeer wendbaar door laag zwaartepunt. Daardoor ook voor stadsverkeer geschikt. En ook goed te berijden voor niet al te lange bestuurders.
Verbruik kan bij rustig rijden uitkomen op 1:20,5.
Zeldzame uitvoering met kleurstelling magna red-karakorum gray kenmerkend voor bouwjaar 1996, onderste kleur gepoedercoat, niet geverfd. Laatste bouwjaar met automatisch afslaande richtingaanwijzers. Laatste bouwjaar met overkapte remschijf op voorwiel. Running lights voor.
Bij het omrekenen van het vermogen heeft de RDW een fout gemaakt. De motor heeft 44 kW = 60 pk. Maar op het kentekenbewijs staat 32 Kw. (=44 pk). Door deze vermelding is de motor nu ook geschikt voor rijbewijs A2!
Onder het zadel grote bagageruimte. Links en rechts past een helm en meer. Op foto met open zadel komt oranje gloed door lichtval. Motor is echt rood.
Met 12V aansluiting in vakje links bij stuur, voor telefoon of navigatie.
In zeer goede staat. Nauwelijks gebruikssporen.
Door kunststof carosserie geen last van roest.
Geen tweede van te vinden in deze conditie met zo'n lage kilometerstand.

15
Techniek / Re: inbus maat achterbrug links
« Gepost op: donderdag 09 oktober 2014, 11:47 uur »
UPDATE: kruiskoppelingstransplantatie uiteindelijk geslaagd  8)
De eerste 14 mm  inbus die ik kocht ,en ook gelukkig weer kon terug brengen, moet een 12 mm met verkeerde nummering geweest zijn  :o
Erg fijn dat je zo op het verkeerde been gezet wordt.
Kruiskoppeling bleek totaal aan gort,  :-X en ik heb een vervangend exemplaar bij Woesthof te Brummen kunnen halen.
Achterbrug lagers zijn ongeveer 2 jaar oud, dus schoongemaakt en nieuw vet erop en alles weer gemonteerd.
Achterbrug gestaalborsteld en van enkele laagjes verse lak voorzien
Rij nu alweer een week en er lijkt zich vooralsnog geen verdere schade te hebben voor gedaan.

Pagina's: [1] 2