Auteur Topic: wintertips?  (gelezen 1672 keer)

Offline Wilcotiggelaven

• Komt net kijken
  • *
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • MV Pacific Coast Nederland
wintertips?
« Gepost op: zondag 26 oktober 2014, 20:34 uur »
Hallo forumleden,

Net een 1992 PC 800 gekocht omdat mijn Burgmann na 100.000 kilometer de geest had gegeven. (CVT kapot) Ik zag deze PC bij de dealer staan en ik had er direct iets mee. Ik heb net mijn eerste paar honderd kilometer C gereden en het bevalt uitstekend. Lekkere motorfiets. Ik ga vooral woon-werk rijden en maak zo'n 27.000 kilometer per jaar. Het zou mooi zijn als dat minimaal 2 jaar met deze motor zou lukken (teller staat nu op 44.000 miles). Omdat ik ook de winter doorrijd vroeg ik mij af of er nog wintertips zijn voor de PC. Ik heb op voorhand de onderzijde al in de tectiel gezet, maar ik las ook over mogelijke stroomstoringen bij kou en bevroren carburateurs? Voorkomen is beter dan genezen, dus als er tips zijn graag.

Wilco Tiggelaven
Wilco Tiggelaven

Offline SurfMan

• Kan niet beter, hoewel moet wel blijven posten
  • Country: ls
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
Re: wintertips?
« Reactie #1 Gepost op: zondag 26 oktober 2014, 21:31 uur »
Bij vorst heeft de carburateur heeft het nog wel eens moeilijk als al die koude wind langs komt. Dan gaat hij wat inhouden. Zeker op de snelweg, als er meer rijwind is, dan heb je daar last van. Ik heb twee kartonnetjes op maat geknipt om de luchtuitlaat (bij je kniee├źn) aan de binnenkant dicht te maken. Deze voert normaliter de warme lucht af. Als je deze dicht maakt in de winter, dan wordt deze lucht over het motorblok gevoerd waar hij beter van gaat lopen. Er zijn zelfs mensen een halogeenlamp bij de carburateur hebben gemonteerd om deze warmte te maken, maar dat heb ik nooit nodig gehad.

Het gaat om onderdeel 13 uit onderstaande afbeelding: