Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Mike de Belg

Pagina's: [1] 2
1
Techniek / Re: Sleeve plug achter cylinderkop
« Gepost op: maandag 09 maart 2020, 14:58 uur »
Ik heb er ondertussen een, en al ingebouwd, dus probleem is gelukkig opgelost. Bedankt aan iedereen.
Ik heb wel verschillende adressen gevonden waar ze als beschikbaar stonden, maar als ik die heb willen bestellen was die er da toch niet alhoewel die als verkrijgbaar stond.

BTW, ik weet niet of die al bekend is, daar heb ik die wel gekregen en omdat het iemand in holland is zou die misschien voor anderen ook nog interessant zijn omdat die zei, dat hij zo goed als alles heeft of kan bezorgen en met de prijzen kun je ook nog onderhandelen.

Dirk Timmer
Apeldoornseweg 78
8075RJ Elspeet
The Netherlands
Tel. +31 (0)643449843
IBAN: NL79RABO0125527594
BIC: RABONL2U

Misschien heeft er iemand iets aan

2
Techniek / Re: Sleeve plug achter cylinderkop
« Gepost op: woensdag 04 maart 2020, 10:14 uur »
Eerst het probleem oplossen om het onderdeel te krijgen en dat is niet zo simpel als het schijnt.
Heb al gevoeld honderd sites bezocht maar nergens hebben ze het nog ook bij honda zelf niet, dat is dus een probleem.

groetjes Mike

3
Techniek / Re: Sleeve plug achter cylinderkop
« Gepost op: woensdag 04 maart 2020, 01:13 uur »
Dat heb ik al probeert en word er niet echt wijs van, maar dat was maar ook niet de hoofdvraag.
Die draait er om, of ik absoluut de cylinderkop moet trekken om die te vervangen of of het mogelijk is de ganse motor los te maken en die zonder volledig uit te bouwen zo ver in het kader omhoog kunt krijgen dat je daar aan geraakt om die te vervangen. Ik heb nog nooit de motor deruit gehaald en weet niet hoe ver je die binnen het kader naar boven kunt krijgen zonder die volledig deruit te halen want dat draait toch maar om een paar centimeter. Als dat gaat zonder de kardan en alles los te moeten maken dacht ik, dat dat misschien minder werk is als de cylinderkop te moeten trekken

4
Techniek / Sleeve plug achter cylinderkop
« Gepost op: dinsdag 03 maart 2020, 21:31 uur »
Na dat ik in het eerste moment dacht, dat ik wel een andere motor nodig zou hebben heb ik nu blijkbaar toch een andere mogelijke oplossing gevonden, maar ik ben er niet zeker van of het wel werkt, en op welke manier ik het moet doen.
Het gaat om de sleeve plug aan de rechter kant waar de bougie in zit. Blijkbaar is die als vervangstuk verkrijgbaar en kun je die vervangen, wat dan echt voor mij een geluksgeval zou zijn.
Maar, het probleem erbij is, en daarom is die ook stuk gegaan, dat die zo krap aan de kader zit.
Ik vermoed, dat ik niet de eerste idioot ben die dacht, dat hij bougies zelf kan vervangen en dan bij de pc 800 tegen de muur gelopen is met da ding, ik heb de sleeve plug dus kapot gemaakt en dat is een ramp.
In de stukkenlijst heb ik ondertussen uitgevonden, dat dat een vervangbaar onderdeel is, niet eens duur, maar jullie weten wel even goed als ik, dat stukken krijgen niet echt simpel is.
Het gaat om dit ding
https://www.cmsnl.com/honda-pc800-pacific-coast-1995-s-usa-california_model7492/sleeve-plug_12225me9000/?fbclid=IwAR0ClCV-z1bXwq_TbaIsNnE8vmDsDVk0hYuwG6v440xPTibuh3h70sIeM-4#.Xl69S4TQiHt
Nu heb ik daar enkele vragen en hoop, dat er iemand een antwoord op heeft.
De belangrijkste is natuurlijk: WAAR krijg ik dat ding, voor mij hoeft het niet nieuw te zijn als ik het maar krijg.
Dan met de ervaring van mijn idiote poging de bougie deruit te krijgen (natuurlijk had ik geen originele bougie sleutel van Honda en DAT was dan ook het probleem) zal als de bougie er al niet zo maar buiten komt omdat die zo krap naast het kader zit, dan zou ik DAT ding nog minder deruit krijgen.
Wat ga ik nu beter doen om van het kader weg te geraken. Moet ik beter de motor los maken of moet ik de cylinderkop er af halen om daar aan te geraken, iets wat ik liever niet wil doen.
Heeft er iemand ervaring daarmee? In vermoed in ingebouwde toestand zou je die sleeve plug op zeker er niet uit kunnen krijgen.
Is dat ├╝berhaupt mogelijk de motor zo ver los te maken om die naar boven van het kader weg te krijgen of moet ik absoluut de cylinderkop trekken?

5
Techniek / Re: remblokken voorwiel
« Gepost op: donderdag 04 oktober 2018, 23:57 uur »
misschien hebben wij niet hetzelfde idee wat met goedkoop bedoeld is.
Goedkoop is uit mijn zicht gewoon geen enorme prijzen die met de eigenlijke waarde helemaal niets meer te maken hebben.
Ik wil die zeker niet gratis hebben.

6
Techniek / Re: remblokken voorwiel
« Gepost op: maandag 01 oktober 2018, 01:17 uur »
update:
Ik heb dus vastgesteld, dat je gelijk hebt en dat het idd inbusschroeven zijn.
Maar mijn ogen waren dus toch niet zo slecht, want ik had er op dat moment maar een keer open en dat was juist die kant, waar een van de voormalige eigenaars juist DIE schroef kapott heeft gedraait en er was niks meer over van die inbus, daarom, dat ik het niet heb kunnen zien. Ben dus toch niet zo idioot als ik dacht.
Dat heeft dan een nieuw probleem opgeleverd, want ik kon maar doen wat ik maar wilde, die schroef was er niet meer buiten te krijgen, en ik ben de eerste niet, die dat mislukt was, maar de voorganger heeft gewoon aan die kant de oude blokken laten steken en enkel de linke kant vernieuwd.
Dat was deze keer geen optie meer want met staalblokjes remmen is niet leuk.
De laatste stap om de oude blokken deruit te krijgen was dan een hakse slijper en die pin midden door te snijden.
Dat is natuurlijk geen duurzame oplossing en omdat je die pin langs geen kanten kunt verwijderen lijkt mij de enige veilige oplossing te zijn aan de rechter kant een volledige nieuwe remzadel te plaatsen, het mag dan ook een goed werkende tweede hands zijn.
Heeft dus iemand nog toevallig een remzadel voor de rechte kant aan de voorrem over die hij goedkoop kan afgeven?

7
Techniek / Re: remblokken voorwiel
« Gepost op: vrijdag 28 september 2018, 14:30 uur »
ik stel vast dat mijn ogen blijkbaar steeds slechter worden, ik heb niet gezien, dat er die 5mm inbus schroef is. Ik had die borgschroef wel verwijderd, maar dat zag voor mijn ogen niet naar een Inbus uit wat daar onder steekt.
Alvast bedankt, ik zal het dan eens ermee proberen, lol
Ik heb een betere bril nodig naar het schijnt

8
Techniek / remblokken voorwiel
« Gepost op: vrijdag 28 september 2018, 00:51 uur »
Er is toch zeker iemand, die al eens een keer de remblokken van voor heeft vervangen.
Ik heb zeker weten al bij de verschillendste schijfremmen remblokken vervangen, maar deze stellen me voor een raadsel.
Hoe krijg je die pin deruit waar die remblokken aan de caliper mee vast zitten.
Is dat gewoon een pin die je deruit moet slaan of is dat een schroef die je deruit moet draaien?
Ik heb het zachtjes probeert met slaan, werkte niet, met draaien met een tang, werkte ook niet.
Ben er, omdat ik niet zeker was mee gestopt om de caliper niet stuk te maken en vraag dus liever eerst of er hier iemand is die het weet.
Uit het manual kan ik niet zien of het gewoon een pin is of een schroef

9
Archief - 2018 / Re: Afsluitingsrit 7 oktober 2018
« Gepost op: maandag 24 september 2018, 20:10 uur »
En ik op het zelfde weer  8) 8) 8)

Denk dat ik op die dag wel vrij ben. Als ik een idee heb waar de startpunt is ben ik er misschien bij.

10
Gevraagd / Re: Klevers
« Gepost op: maandag 24 september 2018, 00:57 uur »
bedankt pim, zal er eens proberen of de klevers daar bij staan.

11
Gevraagd / Klevers
« Gepost op: zondag 23 september 2018, 23:01 uur »
Heeft er iemand een idee of er nog van de originele klevers verkrijgbaar zijn van "Pacific Coast" op de zijkant?
Indien ja, weet iemand waar?

12
Archief - 2018 / Re: Najaarsrit 16 september 2018
« Gepost op: zondag 23 september 2018, 22:59 uur »
zijn er voor dit jaar eigenlijk nog ritten gepland?
Nu ik mijn voormaals zwarte lady in een red lady heb veranderd en ermee gedaan ben zou ik wel graag eens ook een of andere rit willen meedoen.

13
Lidmaatschap / Nieuw Lid
« Gepost op: zondag 19 augustus 2018, 18:54 uur »
Hooi allemaal,
Ik hoop dat ik het hier goed en op de juiste plek doe.
Nu ik in het ledenlijst als lid ben getont mag ik mij dan ook als nieuw lid voorstellen.
Ik kon er niet voor kiezen toen ik in duitsland werdt geboren, maar ik heb dan ooit besloten mijn verder leven als belg te leven, dus ben ik belg met een verschrikelijk duits akzent en bovendien verschrikelijke schrijffouten, ik vraag dus om genade daarvoor.
Het zou nog een tijdje duren tot ik volledig aan de bezigheiden kan meedoen, maar ik ben zeker van plan ook het een of andere rit mee te maken en wie weet, misschien er ooit mee te doen er een te plannen.
Ik hoop samen met de club veel plezier te hebben.

14
Gastenboek / Re: Ik stel mij voor
« Gepost op: donderdag 02 augustus 2018, 18:19 uur »
Hallo dus Francois,
ik heb je net een SMS bericht geschreven, dan heb je mijn nummer ook.
Ik kan mij momenteel zelf niet verplaatsen omdat ik mijn nummerplaat verloren ben en die heb moeten laten schrappen en op de nieuwe zit te wachten.
Ik heb zelf geen ander voertuig als die moto.
Olen is nu echt heel dicht bij. Leuk om te weten dat er zo dichtbij nog iemand is die van dezelfde virus is besmet als ik, lol.
Dus, iedereen is altijd welkom hier op een koffie en een babbeltje.
Misschien kan ik dan ook van je ervaring profiteren als je een kijke neemt op mn (nog) zwarte lady, lol
BTW ik was er al over aant nadenken om volledig lid te worden van het club.
Tot kijk
Michael

P.S.: omgeving Westerlo is precies eigenlijk Herselt. Maar Westerlo weten de meesten wel waar het is, Herselt is niet zo goed bekend, daarom, dat ik omgeving Westerlo zei. Het schilt maar om 5 km

15
Gastenboek / Re: Ik stel mij voor
« Gepost op: dinsdag 31 juli 2018, 22:40 uur »
Bedankt voor de vriendelijke opname.
Er zijn ook al wat vragen, maar die moeten op een andere plek zeker.
Ik zal me hier nog even probeeren terecht te vinden voor ik begin jullie op de zenuwen te werken, smile.
Verder zou ik zeker met alle plezier de een of andere rit meedoen. Maar voor ik aan grote ritten begin zal ik eerst wat kennis moeten maken met mijn (nog) zwarte lady.
Ze is gewoon niet meer de jongste en ik heb haar maar pas een week en nog niet veel kans gehad om ermee te rijden, dus ik weet er nog niet echt veel te zeggen wat betrouwbaarheid betreft. Ze ziet er fatsoenlijk uit, ze start goed, ze klingt goed en ze rijdt goed, maar ik ben geen vakman en moet me eerst veilig voelen met de techniek voor ik op langere ritten durf te gaan.
Misschien woont er iemand niet TE ver weg die er meer van af weet als ik en die een kijkje wil nemen.

Pagina's: [1] 2