Auteur Topic: Video log van mijn vakantie  (gelezen 4274 keer)

Offline Edwin_rood-wit_Smink

• MV Pacific Coast Nederland
  • Kan niet beter, hoewel moet wel blijven posten
  • *
  • Country: 00
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • www.sminkfotos.nl
Video log van mijn vakantie
« Gepost op: zaterdag 30 juli 2022, 20:59 uur »
Hallo allemaal, zoals de meesten van jullie weten ging ik dit jaar weer met de motor op vakantie met de aanhanger en de tent.
De bedoeling was om via Duitsland door Oostenrijk naar Slovenië te rijden en vandaaruit nog verder zuidelijk.
Voor de reis heb ik de gopro weer ingezet.
Van de 1e dag heb ik eindelijk de video kunnen maken en uploaden.
Klik hiervoor op: https://youtu.be/kRL2usD1UVY
Nou had ik een heleboel mooie beelden in het vooruitzicht, maar spoiler alert: die beelden komen niet. ....

Edwin.

Ps. Abonneer op mijn kanaal voor zover je dat nog niet bent ;) en ontvang automatisch bericht zodra de nieuwe film online staat.
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Ntv650 revere

Offline mothergoose

• Bestuur
  • *
  • Country: nl
  • Loves the PC, Rides a Goldwing
    • Bekijk profiel
Re: Video log van mijn vakantie
« Reactie #1 Gepost op: maandag 08 augustus 2022, 15:07 uur »
Dat abonnementje heb ik al even hoor Edwin  ;)

Leuk om te zien hoe snel de filmpjes die je maakt beter worden!

Gr.  Jurgen
Don't be afraid your life will end... Be afraid it will never begin!!!

• *
    • Bekijk profiel
    • www.sminkfotos.nl
« Reactie #2 Gepost op: maandag 15 augustus 2022, 20:05 uur »
Eindelijk is het zover de video van de 3e dag staat ook online!

Voor wie niet geabonneerd is op mijn kanaal:

https://youtu.be/STLqSXvgmJc

Edwin Smink
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Ntv650 revere

• *
    • Bekijk profiel
    • www.sminkfotos.nl
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 04 januari 2023, 21:59 uur »
Hallo allemaal, het heeft even geduurd, maar eindelijk is het volgende filmpje klaar:

https://youtu.be/XbGCnIU9fV4

Hierna gaan er nog 2 volgen.

Edwin Smink
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Ntv650 revere

• *
    • Bekijk profiel
    • www.sminkfotos.nl
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 18 januari 2023, 19:09 uur »
Eindelijk is er weer 1 klaar,

Op deze 1 na laatste dag maak ik de reis af die ik 3 dagen eerder had gepland. Ik begin de dag met een wandeling om een aantal geocaches te zoeken en zo de tijd op te vullen omdat ik om 14:00 had afgesproken bij de garage om de andere band van de aanhanger te laten vervangen.
Daarna vervolg ik de reis en doe een poging de camping te bereiken die ik eerder deze week aan had willen doen.
Maar dit plan viel uiteindelijk in het water.....

https://youtu.be/KIGCU6VA5II
Veel kijkplezier!

Hierna volgt er van deze trip nog: "Geluk bij een ongeluk"

Edwin Smink
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Ntv650 revere

• *
    • Bekijk profiel
    • www.sminkfotos.nl
« Reactie #5 Gepost op: maandag 06 februari 2023, 19:47 uur »
Iets langer dan gepland, maar "geluk bij een ongeluk" staat ook klaar om bekeken te worden.

https://youtu.be/YZeCp06f_vE

Gezien de lengte, besloten de terugreis er toch niet in te verwerken, hier zal nog een korte video (de langste dag) van komen....

Edwin Smink
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Ntv650 revere

• *
    • Bekijk profiel
    • www.sminkfotos.nl
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 04 maart 2023, 22:13 uur »
Hallo allemaal!
Ook de laatste staat online, toch niet zo kort als dat ik had verwacht. ;D
Veel kijkplezier:

https://youtu.be/6615s5nfb4U

Edwin Smink
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Ntv650 revere

• *
    • Bekijk profiel
    • www.sminkfotos.nl
« Reactie #7 Gepost op: maandag 24 juli 2023, 09:58 uur »
Goedemorgen allemaal, een nieuw jaar, een nieuwe vakantie met nieuwe avonturen!
Ik ga proberen in iedergeval elke dag een verslagje te te plaatsen en ook weer videos te creëren voor degenen die het leuk vinden mij te volgen.

Hierbij de 1e dag:
23 juli
Vanochtend rustig opgestart en met druilerig weer de motoren in gereedheid gebracht voor vertrek. Als verrassing had ik een tussenstop ingelast bij de Mac in Beuningen, waar vandaag de start was van de zomerrit van de club. Door het weer was de opkomst niet zo groot, maar de verrassing des te groter.
Om 11 uur zwaaiden we elkaar uit en vertrok ik met J. P. naar Dld. De route staat vanaf hier volledig binnendoor gepland en eindigt in Blankenrath.
We hadden als lunch natuurlijk gehoopt op een bradwurst, maar dat werd uiteindelijk Kaffee mit  kuchen bij een boerderij waar vers fruit en groenten werd geteeld een verkocht. Het gebak werd daar ook zelf gemaakt.
JP. Maakte zich zorgen of er in het pension wel bier zou zijn. Ik zei hem dat we volgens de info die ik ontvangen had, we zelf voor eten en drinken moesten zorgen.
Na 70 km begon de tank al aardig leeg te raken en konden we nog net op tijd benzine tappen.
Niet veel later stuitten we op een wegafzetting, maar hier was geen omleiding voor uitgezet. Heel simpel eromheen rijden bleek niet te werken, omdat die wegen ook  afgesloten waren. Uiteindelijk zijn we met veel verkeerd rijden eromheen gekomen en konden we 0nze weg vervolgen.
Bij een wegafsluiting in Schuld, besloten we maar gelijk even te stoppen en bij een restaurant wat te eten.
Hierna was het nog een kwestie van de laatste 87 km te rijden om zeer hartelijk te worden ontvangen bij het pension.
Hier hebben we, zeer gezellig, met de eigenaars zitten kletsen onder het genot van een drankje. En JP. Kreeg zijn welverdiende bier (in de gastenkoelkast en van de eigenaars)…..

Mvg JP en Edwin
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Ntv650 revere

Offline mothergoose

• Bestuur
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maandag 24 juli 2023, 11:46 uur »
Leuk, ik ga jullie volgen.

Bijzonder dat Schuld nog steeds afgesloten is, dat is tijdens de watersnoodramp uit 2021 zwaar getroffen... Kun je nagaan wat een nasleep.
Veel plezier met rijden samen!

Gr.  Jurgen

• *
    • Bekijk profiel
    • www.sminkfotos.nl
« Reactie #9 Gepost op: maandag 24 juli 2023, 21:02 uur »
24 juli

Na een goede nachtrust, in alle rust opgestaan en naar de lokale super gelopen om wat broodjes te kopen en vervolgens naar de bakker voor een kop koffie en een heerlijk belegd broodje.

Terug bij het pension ons klaargemaakt voor de geplande rondrit langs de edelsteen/ steenkolenmijn, het burchtdorpje Kastelaun en de hangbrug van 360 meter.

De Garmin van JP had er geen zin in en wilde alleen maar de kortste weg naar het eindpunt, waardoor continue verkeerd bleef gaan. Uiteindelijk besloten toch maar voorop te rijden, maar uitgerekend weer een wegafsluiting gooide roet in het eten, en koos ik voor een alternatieve route naar de mijn. Hier aangekomen stonde er een bord bij de ingang dat het noodzakelijk was om te reserveren, maar zo eigenwijs als wij zijn… na een wandeling aangekomen bij de entree bleek er niks meer beschikbaar en kon op z’n vroegst voor de volgende morgen gereserveerd worden. Een wij waren niet de enigen die weer zo terug naar de parkeerplaats konden lopen. Met JP voorop (nav hield zich aan de route) naar Kastelaun gereden. De motor op een parkeerplaats gedumpt en een korte wandeling door dit oude stadje gemaakt. Voor mijzelf nog een zonnebril aangeschaft. Bij het terras aangekomen die we eerder zagen bleek deze vandaag ruhetag te hebben, dus toen maar naar een ander restaurant. Het weer deed ons beslissen om toch binnen te eten, maar daar waren alle tafels gereserveerd. Op 1 na, ……… beneden in de gang naar de toiletten……. Dus dan toch maar buiten. Daarna was het niet zover meer terug naar het pension. De hangbrug hebben we maar overgeslagen. Terug in het pension alvast alles weer ingepakt en zoveel mogelijk weer op /in en om de motoren gehangen. Morgen wordt het een lange dag met 400 km voor de boeg, dus niet te laat vertrekken.

JP en Edwin
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Ntv650 revere

• *
    • Bekijk profiel
    • www.sminkfotos.nl
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 25 juli 2023, 18:54 uur »
25 juli
In alle vroegte opgestaan en in de volle regen onder moeders paraplu naar de lokale bakker gelopen voor een vers belegd broodje met een bak koffie.
Uitgezwaaid door William, op weg door de regen.
Voor de vakantie nog mijn regenpak omgeruild omdat hij niet waterdicht was, maar het exemplaar dat ik er oor terug kreeg laat nog meer water door, zo bleek de eerste 5 km al…..    de Garmin van JP had een eigen willetje, wat zeer frustrerend was.
Waarschijnlijk dat de aanraakgevoeligheid zo hoog stond dat de waterdruppels het scherm bedienden.
Nog 1 maal gestopt bij een tankstelle om ons broodje te nuttigen en weg te spoelen met koffie.
Het zonnetje kwam door dus stapten we vol goede moed weer op. En al snel kwamen de druppels weer. Kilometers later kwam het zonnetje toch door en reden we de laatste 140 km in een droge omgeving. Een kleine pauze ingelast om de benen even te strekken voor we de laatste 66 km zouden overbruggen. We hadden de bui al zien hangen (letterlijk), en dat bleek ook onderdeel van de laatste 7 km. Verkleumd bij het hotel aangekomen, toetste ik de codes op het slot in. Eenmaal binnen stopte buiten ook de regen. Konden we in ieder geval de tassen droog uit de motor halen.

JP en Edwin
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Ntv650 revere

Offline mothergoose

• Bestuur
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 26 juli 2023, 08:25 uur »
Jemig zeg, het weer zit niet mee, jammer hoor. Balen van je regenpak Edwin, hoe is het met de Garmin gegaan nadat hij wat rechterop geplaatst is?

Goede reis verder, hopelijk droogt het wat op waar jullie heen gaan

Gr.  Jurgen

• *
    • Bekijk profiel
    • www.sminkfotos.nl
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 26 juli 2023, 22:27 uur »
Jurgen, de Garmin heeft JP niet meer gekanteld, ook niet zulke heftige regen meer gehad en ook geen gekke acties van het apparaat meer.
Ja zeker balen, ga hier zeker nog achteraan!!

De 1e video staat online! Het kan zijn dat deze nog niet actief is.....
https://youtu.be/hCAS-az6bkw

26 juli 

De dag begon niet veelbelovend qua weer, maar dat was schijn. De tomtom was gisteren een beetje vochtig geworden vanbinnen en was nu bijna niet meer te bedienen, dus als alternatief maar via de app. Maar die ging de snelweg op. Bij de 1e de beste mogelijkheid gestopt en de instelling aangepast.  In Geroldshausen bij een bakkerij gestopt voor het ontbijt en het zonnetje kwam ook door. Voor lange tijd achter langzamer rijdend verkeer gereden. Door mooie oude dorpjes langs een wild stromend riviertje. En het laatste stukje tegen de berg op met een percentage van 24%.

Een retourtje met de bus vanaf de parkeerplaats naar de lift bleek ongeveer €30. Dit om tijdens een 15 minuten rit 800m meter hoger afgezet te worden. De tunnel doorlopen en met de lift nog 145m omhoog en je bent bij het Adelaarsnest. https://www.kehlsteinhaus.de/  Je zou gemiddeld genomen 2 uur nodig hebben om alles te bekijken. Maar dat viel enorm tegen met 20 minuten sta je eigenlijk al weer in het restaurant, waar we niet echt meer welkom waren. En alles bovendien ook nog enorm duur was.

Terug naar de motor en de 24% naar beneden gevolgd door een route over leuke weggetjes en dito dorpjes. En bij het pension in Oostenrijk weer een hartelijk ontvangst.

JP en Edwin
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Ntv650 revere

• *
    • Bekijk profiel
    • www.sminkfotos.nl
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 27 juli 2023, 22:49 uur »
27 juli

Alle kleding die doorweekt was en in de ketelruimte heeft gehangen, konden we nu weer droog aantrekken. Behalve mijn tomtom die was nog steeds half verzopen en liet zich nog niet van harte bedienen. Met JP voorop volgden we route zoals ik hem had bedacht. Echter is de route toch vanaf een bepaald punt anders gelopen, waardoor we niet meer langs de kloof zouden komen, die ik met een waypoint had aangeduid.........

We besloten dit uitstapje dan ook maar links te laten liggen (stiekem wel een beetje jammer, want vorig jaar.........., nou ja ik kwam niet in de buurt).

Wel een hele mooie route gereden en uiteindelijk kwamen we in het plaatsje aan waar het geboekte hotel zou moeten zijn. Maar na lang zoeken bleek dat hele 'hotel’ niet te bestaan. Wij waren niet de eersten die bij een lokale boerderij uitkwamen, waarvan de eigenaar ons wist te vertellen dat er 2 weken geleden ook al 2 polen kwamen die via booking.com hetzelfde ninjahotel hadden geboekt. 

Hij vertelde dat er een persoon in het bos 'woont’ en volledig in een zwart ninja tenue rondloopt. Maar het betreft slechts een eenvoudig hutje...... we zijn er zelfs heengelopen, maar er was niks te vinden....... de beste man bood aan om in ieder geval de komende nacht boven in de verbouwde schuur te overnachten. Er staat 1 bed en er liggen een aantal matrasjes. Er is een keuketje aanwezig. Er geldt hier geen ‘prijs per nacht’ . Gewoon geld wat je het waard vind of wat kopen van de  producten die zij verbouwen.

De Mongoolse Chinees waar we aten gaf ons een adres van een b&b. Daar zijn we nog even naar toe gereden om te vragen voor evt de volgende nacht, maar helaas.

Terug bij de boer, nog even gegoogeled en uiteindelijk voor niet veel een overnachting voor de 2e nacht kunnen boeken.
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Ntv650 revere

Offline daddy dj

• Wordt echt goed
  • *
    • Bekijk profiel