Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Wilko

Pagina's: [1]
1
Techniek / Re: PC800 met onbekend en lastig probleem...!
« Gepost op: maandag 15 maart 2021, 13:06 uur »
Beste allemaal!

Verheugd kan ik jullie meedelen dat Frans van Dijk uit Lutten mijn PC800 weer helemaal klaar heeft gekregen!!!

Het euvel lag aan de combinatie Xenon (hoog voltage) en de digitale teller (laag voltage) in combinatie met een wirwar aan geknutselde draden die vakkundig verwijderd zijn!

Vandaag ga ik toetreden tot jullie mooie club!

Ik hoop van harte dat we Covid z.s.m. achter ons kunnen laten en weer mooie dingen kunnen gaan ondernemen!

Hartelijk dank voor alle reacties die ik mocht ontvangen!

Met hartelijke groet,

Wilko

2
Techniek / Re: PC800 met onbekend en lastig probleem...!
« Gepost op: donderdag 03 mei 2018, 21:16 uur »
PS: Is Arnout wellicht zelf nog actief? (Zodevorst)

3
Techniek / Re: PC800 met onbekend en lastig probleem...!
« Gepost op: donderdag 03 mei 2018, 21:13 uur »
Thanks voor de reacties!

Ik ben nog niet klaar om mijn schatje te laten slopen... het is namelijk helemaal mijn soort motor... Ik probeer nog iemand te zoeken die de massapunten en het electrische systeem kan nalopen...

Het kan niet anders zijn dan dat het valse contact van soms naar continu is gegaan middels het rijden... Ik bedoel dus dat het contact ergens steeds losser is gaan zitten en dat het uiteindelijk helemaal los is gekomen. De motor heeft namelijk ook perfect gefunctioneerd voordat de haperingen begonnen...

Ik ga er weer een belronde aan wagen...

Mvg,

Wilko

4
Techniek / Re: PC800 met onbekend en lastig probleem...!
« Gepost op: donderdag 03 mei 2018, 12:30 uur »
Hallo PC800 rijders!

Even een update want het is alweer veel te lang geleden...

Mijn situatie van mijn PC800 is zodanig verslechterd dat het dashboard nu zelfs aan is als het contact uit is en andersom...
#compleetindewar

We hebben er best veel tijd in zitten en geef het wat betreft mijn reparatiekunsten op...

Motorisch werkt alles zoals het hoort, ook de ventilator en alles...

Helaas is Zodevorst motoren in Hillegom failliet gegaan... Indien er iemand is die die het aandurft? Of nog een goede PC800 monteur weet?

Mvg,

Wilko Tigelaar
0648 tien vijftig 15

5
Techniek / Re: PC800 met onbekend en lastig probleem...!
« Gepost op: maandag 18 december 2017, 19:14 uur »
Bedankt!!!

In het voorjaar gaan we er weer verder mee! Ik hoop toch zo dat het lukt want ik heb zo onwijs veel zin om weer lekker (ook met jullie) te gaan touren...!!!
Nog even de vingers gekruist!

Mvg,

Wilko

6
Techniek / Re: PC800 met onbekend en lastig probleem...!
« Gepost op: woensdag 02 augustus 2017, 15:43 uur »
Top bedankt voor je aanbeveling!

Ik heb een afspraak weten te maken met een monteur uit de buurt om over 2 weken (na zijn vakantie) het gehele elektrische systeem van de motor door te meten.
Ik denk echt dat er iets mis is met de massa... hij "lekt" ergens stroom...
Dat zou ook verklaren waarom de accu binnen een dag of 4 helemaal leeg trekt. Ik dacht dat het iets te maken had met het voltmeter display die constant brandt maar die gebruikt slechts heel weinig stroom...

Ik geef het nog niet op!!! Mocht ik over 2 weken na de metingen geen resultaten boeken dan ga ik Arnout bellen!

Bedankt maar weer en ik hou jullie op de hoogte!

Mvg,

Wilko

7
Techniek / Re: PC800 met onbekend en lastig probleem...!
« Gepost op: maandag 31 juli 2017, 23:45 uur »
Hallo allemaal!

Ik zal nog even met een update komen want helaas werkt alles nog steeds niet zoals het hoort en kan ik dit topic nog niet afsluiten...

Tijdens mijn laatste rit is de teller weer helemaal "nuts" gegaan helaas en bleef na het aan en uitzetten helemaal in de war...
Later na een rustpauze van meer dan een uur startte de teller weer normaal op maar was daarna zeer onregelmatig en niet stabiel.
Alleen als ik flink aan de gashendel draaide (snel accelereren) en een snelheid boven 135km/u bleef rijden herstelde de teller zich en gedroeg deze zich normaal...
Toen ik in het donker thuiskwam bleek dat beide achterlichten waren doorgebrand... Gelukkig deed de middenlamp/kentekenverlichting het nog... :-[

Ik probeer de PC800 na de vakantie nog 1 keer helemaal uit te kleden en nogmaals alles nauwgezet na te lopen maar de rek is er bij mij inmiddels wel uit en zit al te kijken of ik hem ergens kan inruilen of een oude kilometerteller op de kop kan tikken.... Hoewel ik me afvraag of die wel goed zou werken....

Deze fiets is echt helemaal "my kind of bike" is en ik zou 'm met het nodige hartzeer van de hand doen... maar ik wil gewoon kunnen rijden want de lol gaat er zo wel erg snel vanaf...

Als iemand nog een idee heeft of me kan helpen bij het doormeten van het elektronische systeem of me erbij kan assisteren dan hoor ik het heel graag. Ik heb er best iets voor over dus dat is geen probleem. De PC800 is nog steeds rijdbaar en dus verplaatsbaar.

Uiteraard zal ik jullie weer op de hoogte houden.

Mvg,

Wilko






8
Techniek / Re: PC800 met onbekend en lastig probleem...!
« Gepost op: zondag 18 juni 2017, 23:39 uur »
Bedankt Rooyenan voor de tijd en moeite die je genomen hebt! Ik zal mijn aandacht daar op richten. Ik heb al even in het werkplaatshandboek gekeken maar zal daar mee verder gaan deze week...

Bedankt voor je compliment Rongoos! Als alles werkt is het een fantastische cockpit!

Vandaag heb ik een 2 uur durende rit gemaakt waaronder ook 20min. autosnelwegkilometers zonder ook maar 1 keer de voorrem aangeraakt te hebben. Conclusie: de teller werkt nagenoeg perfect! Zoals ik al zei probeer ik deze week de hele voorkant open te halen en te kijken of alles mbt de voorremschakelaar alles goed zit.

Ik hou jullie op de hoogte!

Mvg,

Wilko


9
Techniek / Re: PC800 met onbekend en lastig probleem...!
« Gepost op: vrijdag 16 juni 2017, 11:01 uur »
Beste allemaal!

Ik heb de nieuwe spanningsregelaar ontvangen en nog diezelfde avond op het frame gezet!
Inmiddels heb ik 3 proefritten gemaakt en er is goed nieuws en slecht nieuws.

Ik zal beginnen met het goede nieuws hahaha!!!

De teller "gedraagt" zich echt een stuk stabieler en werkt eigenlijk nu ongeveer 90% van de tijd zoals hij zou moeten werken.
Zolang... en dat brengt me bij het slechte nieuws... ik de voorrem niet gebruik...  ???
Als ik de voorrem gebruik schiet de snelheid naar vanzelfsprekend onjuiste waardes boven de 100km/u. Ook kan het dan voorkomen dat de ledkleurtjes veranderen wat wellicht duidt op een spanningsdip of piek. De teller is zo gemaakt dat als je snel wisselt tussen groot licht en dimlicht dat dan de kleur van de teller veranderd.

Ik moet ook zeggen dat de remlichtschakelaar van de voorrem (handrem) was doorgebrand of defect geraakt ergens in het verleden toen de problemen aan de orde waren/begonnen (?).
Misschien maakt hij ergens kortsluiting of is er nog een aparte regelaar die het voorrem gedeelte regelt? Ook raakt de teller nog 1 tot 3 seconden van slag/ ledkleur verandering als ik over een flinke hobbel of spoorwegovergang rij... Dat zou nog steeds kunnen duiden op een los/niet goed verbindend contact?

Ik heb de achterlicht gloeilampen door ledlampen vervangen, ik dacht: dan gaan er even wat minder ampères doorheen maar dat heeft geen positieve invloed op het gedrag van de voorrem op de teller.

Misschien willen jullie weer met mij meedenken? Hulp word echt bovenmatig gewaardeerd!!!

Op verzoek van Rongoos stuur ik het filmpje wat ik gemaakt heb van de teller mee via een youtube link:
https://youtu.be/pWLSVcPC9EY

Met motorvriendelijke groeten,

Wilko Tigelaar
nul zes vier acht tien vijftig vijftien  ;)

10
Techniek / Re: PC800 met onbekend en lastig probleem...!
« Gepost op: vrijdag 02 juni 2017, 13:50 uur »
Hartelijk dank voor jullie aandacht, hulp en goede raad!

Ik heb net een nieuwe spanningsverdeler (MET koelribben) besteld en zodra deze is gemonteerd ga ik verder met testen.
Daarvan zal ik jullie z.s.m. op de hoogte stellen en zal op verzoek ook even een filmpje maken van het dashboard want dat ziet er toch wel heel erg gaaf uit hoor!!!

Geef me even een weekje of 2...

Hartelijke motorvriendelijke groet uit Emmen!

Wilko Tigelaar
nul zes vier acht 105015 (admin edit!! ;D)

P.S. Zodra ik weer kan rijden word ik vanzelfsprekend officieel (contributiebetalend) lid van de PC800 club! Ik zie er naar uit!

11
Techniek / PC800 met onbekend en lastig probleem...!
« Gepost op: donderdag 01 juni 2017, 16:16 uur »
Beste PC800 vrienden!

Ik ben redelijk nieuw hier dus ik zal me even snel voorstellen. Mijn naam is Wilko Tigelaar, 40 jaar oud, freelance cameraman en editor van beroep en sinds juli 2014 trots bezitter van een parelmoer witte PC800. Ik heb het eerste jaar zeker 8000km gereden zonder ook maar 1 hik of stoot... wat een fiets! Zijn tijd zeker 20 jaar vooruit... Maargoed, dat weten jullie ook wel...

Helaas begon in 2015 de teller soms wat te flikkeren. Goed om te vermelden is dat de originele teller eruit is gehaald door de vorige eigenaar en dat deze door hem is vervangen door een Koso RX2 universele digitale kilometerteller. (foto bijgevoegd, deze heeft het eerste jaar trouwens PERFECT gewerkt!)

Dit probleem van het wegvallen van de spanning in de teller kwam helaas steeds vaker voor waardoor onder het rijden de teller ook steeds meer ontregeld raakte. Snel achter elkaar spanning verliezen en terugpakken, toeren klopten niet meer, gaf snelheden aan die niet klopten, de ledkleurtjes veranderden en schakelde vaak en snel achter elkaar aan en uit binnen enkele seconden... waardoor uiteindelijk de teller eigenlijk compleet defect is geraakt...

Dus...

Nieuwe teller gekocht, alle bedrading van het dashboard gecontroleerd met hulp van een monteur en de nieuwe teller aangesloten...

Helaas, helaas helaas...  de nieuwe teller heeft precies hetzelfde probleem en symptomen...!!! Het moet dus in de stroomtoevoer zitten...
Dit was zomer vorig jaar... en ik heb de pc800 onbereden in de garage gezet...

Dit voorjaar 2017, groot onderhoud en eigenlijk alle bedrading gecontroleerd. En.... aan de rechterkant van de motor (als je er voor staat) vonden we een losse draad aan het stekkerblokje. (foto's bijgevoegd) Dit was natuurlijk de boosdoener die verloor zo af en toe de spanning... Blij als een kind natuurlijk, alle vloeistoffen, filters en wat niet meer vernieuwd opdat ik weer lekker kon gaan toeren deze zomer... Maar helaas... Het probleem blijft!

De teller is nieuw, ook hebben we de xenon verlichting gecontroleerd want deze kon ook problemen geven met digitale tellers als de stoomtoevoer wordt gedeeld...

Enige opmerkelijke punt is dat bij de laatste rit alles goed werkte totdat de motor warm werd, daarna begon de teller weer ontregeld gedrag te vertonen... Ik durf er niet meer op te rijden omdat ik weet dat deze teller er ook defect gaat raken... Ook lijkt de remschakelaar van de voorrem er iets mee te maken te hebben want als ik deze indruk dat lijkt het tellerprobleem te verergeren

Doordat de teller is vervangen door een digitale en de motor xenon geinstalleerd heeft gekregen door de vorige eigenaar is er natuurlijk aan geknutseld maar alles heeft bij mij zeker een jaar perfect gewerkt. De vraag is eigenlijk hoe nu verder...? Hebben jullie goede tips?

Hulp wordt ontzettend op prijs gesteld en de oplossing wordt door mij als beloningswaardig beschouwd...

Met motorvriendelijke groet,

Wilko

PS ik krijg de foto's niet in dit bericht of attached dus heb even een filmpje van de foto's gemaakt en op youtube gezet...

https://youtu.be/3EuUnJ0eoxk


Pagina's: [1]