Auteur Topic: zoek programma om filmpjes te bewerken  (gelezen 1790 keer)

Offline Francois

• Bestuur
  • Kan niet beter, hoewel moet wel blijven posten
  • *
  • Country: be
  • Geslacht: Man
  • Olen
    • Bekijk profiel
zoek programma om filmpjes te bewerken
« Gepost op: dinsdag 21 maart 2017, 00:33 uur »
Ben op zoek naar een eenvoudig programma om filmpjes aan elkaar te zetten (liefst een gratis en in het Nederlands).
Heb geruime tijd met moviemaker gewerkt maar helaas dit heeft nu zijn geest gegeven, heb het nog geprobeerd met dit te verwijderen en terug te instaleren maar blijf met hetzelfde probleem zitten.
Heb namelijk heel wat privé filmpjes die ik nog graag wil bewerken, wie kan me uit de nood helpen?
Alvast bedankt.
François
PeeCeerijder in hart en nieren

Offline Pc800wit

• The PC800 might look a bit weird but it's ........
    • Bekijk profiel
Re: zoek programma om filmpjes te bewerken
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 21 maart 2017, 14:02 uur »
...................................
Heb geruime tijd met moviemaker gewerkt maar helaas dit heeft nu zijn geest gegeven, heb het nog geprobeerd met dit te verwijderen en terug te instaleren maar blijf met hetzelfde probleem zitten.
.............................................
François..

Hoi François,

welke Windows-versie heb jij?

Wat bedoel met "movie maker heeft de geest gegeven"?

Vanaf 10 januari is het niet meer mogelijk om Windows Movie Maker via de site van Microsoft te downloaden. Daarom is het aan te raden het installatieprogramma te downloaden nu het nog kan.
Bron: http://www.computeridee.nl/nieuws/download-windows-movie-maker-nu-het-nog-kan/
Maar ik zou het toch proberen zoals hier uitgelegd wordt.

Movie Maker vanaf Microsoft-site: https://www.microsoft.com/nl-nl/store/p/movie-maker-free-video-editor/9nblggh4wwjr
kijk wel even naar de systeemvereisten

Alternatieven om alsnog Movie Maker te installeren:
http://www.windows-movie-maker.org/

Offline Francois

• Bestuur
  • *
  • Olen
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 21 maart 2017, 18:43 uur »
Hoi François,

Hoi Ruud,
Ik werk nog met windows 7.
Het probleem is het volgende, als je een filmpje toe voegt aan moviemaker komt dat normaal gezien tevoorschijn in een vierkant dat daar voor voorzien is en kun je precies bepalen waar je moet knippen (als dat nodig moest zijn), nu bij mij blijft dit vierkant zwart, alleen de audio is te horen, ook als je het filmpje opslaat zie je niets verschijnen.
Nu heb ik moviemaker al eens verwijderd en de laatste versie van Windows gedownload maar het probleem blijft hetzelfde.
Ik weet ondertussen ook al wel dat je het programma niet meer kan downloaden daarom was ik op zoek naar een soortgelijk programma, liefst in het Nederlands en heel gemakkelijk om mee te werken.
Grts
François

Offline Pc800wit

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 23 maart 2017, 12:13 uur »
Hoi François,

Hoi Ruud,
Ik werk nog met windows 7.
Het probleem is het volgende, als je een filmpje toe voegt aan moviemaker komt dat normaal gezien tevoorschijn in een vierkant dat daar voor voorzien is en kun je precies bepalen waar je moet knippen (als dat nodig moest zijn), nu bij mij blijft dit vierkant zwart, alleen de audio is te horen, ook als je het filmpje opslaat zie je niets verschijnen.
Nu heb ik moviemaker al eens verwijderd en de laatste versie van Windows gedownload maar het probleem blijft hetzelfde.
Ik weet ondertussen ook al wel dat je het programma niet meer kan downloaden daarom was ik op zoek naar een soortgelijk programma, liefst in het Nederlands en heel gemakkelijk om mee te werken.
Grts
François

Is toch niets mis met Win7  ;)

Ik begrijp dat als je film/video importeert in Windows Movie Maker dan kan je die film starten, echter wel geluid en geen beeld.

Maar wat zie/hoor je als je diezelfde  film probeert af te spelen met Windows Media Player??

Offline Francois

• Bestuur
  • *
  • Olen
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 23 maart 2017, 20:03 uur »
Hoi Ruud,
Wanneer ik het filmpje in movimaker oplaad dan krijg ik na enkele momenten de volgende tekst op het scherm:
"Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt.
Het programma wordt gesloten en er wordt een melding weergegeven als een oplossing beschikbaar is."

Ik vrees dat een oplossing niet meer tevoorschijn zal komen vermits je moviemaker niet meer kan downloaden.
Een soortgelijk vervangprogramma zal uiteindelijk dan toch moeten worden gezocht vrees ik, dus de zoektocht gaat onverminderd voort, alle tips zijn van harte welkom.
François

Offline Pc800wit

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 23 maart 2017, 20:29 uur »
Maar wat zie/hoor je als je diezelfde  film probeert af te spelen met Windows Media Player??

Offline Francois

• Bestuur
  • *
  • Olen
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 23 maart 2017, 21:23 uur »
Nu kan ik de filmpjes alleen nog toevoegen maar krijg dan meteen de melding dat de transcoder niet meer werkt, dus van opslaan en later afspelen is geen sprake meer.
Kort samengevat: foto's kan nog wel, filmpjes helemaal niet meer dus nu ook geen geluid meer.

Offline Pc800wit

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 24 maart 2017, 09:55 uur »
Nu kan ik de filmpjes alleen nog toevoegen maar krijg dan meteen de melding dat de transcoder niet meer werkt, dus van opslaan en later afspelen is geen sprake meer.

Hoi François,
denk dat wij langs elkaar heen praten.
Mijn vraag was: "Maar wat zie/hoor je als je diezelfde  film probeert af te spelen met Windows Media Player??" en dat is dus een ander programma dan Windows Movie Maker.

Als afspelen met Windows Media Player ook niet lukt (beeld en geluid) zou het kunnen liggen aan het ontbreken van de juiste codes
zie: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/15070/windows-media-player-codecs-frequently-asked-questions#codecs-frequently-asked-questions=windows-8

Dus laat weten of afspelen in Windows Media Player wel/niet lukt?

Offline Francois

• Bestuur
  • *
  • Olen
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 24 maart 2017, 13:00 uur »
Sorry Ruud voor het misverstand, Media player werkt normaal, zowel geluid als beeld is ok.
Grts
François

Offline Pc800wit

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 24 maart 2017, 13:27 uur »
Sorry Ruud voor het misverstand, Media player werkt normaal, zowel geluid als beeld is ok.
Grts François

Dan kan het volgens mij niet aan de codecs liggen.

Als eerste zou je dit kunnen proberen: https://www.youtube.com/watch?v=N4RxLFbapYY

Alternatieven voor WMM kan je vinden op:
- https://www.seniorweb.nl/artikel/alternatieven-voor-movie-maker

- http://videobewerkingtips.nl/featured/windows-stopt-met-movie-maker-videobewerking-programma/

- http://www.computeridee.nl/workshop/windows-live-essentials-2012-stopt-dit-zijn-gratis-alternatieven/