+-+-

+-User

Welkom, Gast.
Gelieve in te loggen of te registreren.

Wachtwoord vergeten?

+-Recent Posts

Re: _MRA Afsluitingen - actuele bestanden door mothergoose
Gisteren om 21:20

Re: _MRA Afsluitingen - actuele bestanden door JohanBaars
maandag 13 januari 2025, 10:23 uur

Re: Vakantie Pinksteren 2025 door mothergoose
vrijdag 03 januari 2025, 18:06 uur

Re: Vakantie Pinksteren 2025 door mothergoose
vrijdag 03 januari 2025, 13:45 uur

Re: Advertentie Marktplaats door mothergoose
vrijdag 03 januari 2025, 13:42 uur

Staat jullie motor leven ook stil????

Gestart door mothergoose, donderdag 05 december 2024, 20:04 uur

Vorige topic - Volgende topic

mothergoose

Het is stil hier op het forum, logisch misschien want de winterstop is er.... Pekel op de weg, dus lekker rijden is er niet bij. Ik ben benieuwd wat jullie (motor gerelateerd) doen in deze tijd???

Persoonlijk ben ik online op zoek naar een alternatief voor mijn Goldwing. Na 10 jaar Goldwing denk ik dat het tijd is voor wat nieuws. Wat? Ik heb wel een idee, maar weet niet wat lekker rijdt.

Zo kijk ik naar een BMW R1200GS, of een R1200RT. Maar ook een Honda NT1100 vind ik interessant, al moet ik wennen aan het feit dat ik dan geen cardan meer heb. Een BMW K1600GT zou ook een optie kunnen zijn, maar dan wel een met een topkoffer.

De zit voor Petra moet natuurlijk perfect zijn, anders gaat het hem zeker niet worden. Onlangs is de nieuwe Honda NC750X aan het publiek getoond, dat zou ook een optie kunnen zijn. Dan koop ik voor het geld van een R1200GS uit 2015 een hagelnieuwe en van alle opties voorziene NC750X.

Het heeft ook wel weer te maken met wat onze ervaring van komende zomer wordt, dan gaan we met een camper (Ford Nugget) door Schotland trekken. Als dat beval, dan kan het ook zo zijn dat we daar meer in gaan investeren... Gaat de motor er dan uit, absoluut niet, maar dan zou een mooie V-Strom650 ook goed zijn, of een gebruikte NC750X die we dan op een aanhanger mee kunnen nemen.

Aanstaande zaterdag ga ik daarom maar eens naar de Intermot in Köln om daar geen brommers maar motoren te gaan kieken.... Wie weet met wat voor ideeën ik thuis kom.

Verder, ach ik ga de Goldwing deels uit elkaar halen voor onderhoud, de onderzijde wil ik opnieuw gespoten hebben, iets met te strak door de bochten ofzo. Verder netjes de kleine beurt doen, nieuwe olie en zo. Het luchtfilter weer een schoonmaken (K&N). Wanneer het voorjaar er dan weer is en ik geen keuze heb gemaakt, dan kan ik toch lekker gaan rijden.

Waar zijn jullie mee bezig?

Gr.  Jurgen
Don't be afraid your life will end... Be afraid it will never begin!!!

daddy dj

Hallo Jurgen,

Bij mij staat de motor op nieuw rubber en aan de druppellader te wachten op het voorjaar.
Veel plezier met het uitzoeken van je nieuwe motor.
Tot op de jaarvergadering.

Gerard

P.S. ben bezig met het uitzetten van een route voor volgend jaar.
Wordt Twente cq Achterhoek.

Edwin_rood-wit_Smink

Hallo, bij mij staat het technisch stil, ik rijdt nog wel dagelijks.
Er staan nog wat onderhoudsprojectjes (o.a. beurtjes, uitlaat, en jouw schetsplaat van de uitlaat op de lijst, maar ben op het moment meer bezig met het dak van het huis.

Veel succes en plezier met je zoektocht!
@ Gerard: ben benieuwd!

Edwin
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

Honda:                      Energica:
PC800  2 x                 Experia
CB500 
Ntv650 revere

TimPC

Ik rijd zolang het weer het toelaat elke week een keer op en en neer doetinchem Utrecht voor de studie.(spuit hem wel gelijk schoon bij terugkomst) Nog steeds super blij met de pc. De modernere banden zijn zoveel beter in de regen! De toevoeging van een carplay scherm en een led koplamp hebben het creature comfort ook echt verbeterd.oh ja! Verwarmde handschoenen zijn echte lifesavers.

Ik hoop de pc nog lang rijdend te houden.

SurfMan

Ach, drie keer in de week woon-werk Zetten-Utrecht v.v. Een toertochtje met de vrouw zit er niet in, daar is ook niks aan in deze weersperiode. Maar ik rijd zelf na het werk nog wel eens een binnendoorweggetje naar huis. Waar je mij dan tegenkomt is de dijk Nieuwegein - Wijk bij Duurstede - Amerongen, of Vianen - Opheusden. 😁

Verder ben ik met de BMW dealer aan het kijken hoe we mijn R18 Transcontinental beter kunnen krijgen en dan eigenlijk álle R18's. Ik heb ondertussen best wel wat minpunten, opmerkingen en klachten over die fiets, meeste op softwaregebied. Ik kan er een boek over schrijven... 😒 Ik heb inmiddels geëscaleerd naar Hoofd Verkoop BMW Motorrad Nederland (omdat ik die ken 😊). Ik heb een lijst van problemen opgesteld en ingeleverd, dus nu gaan we afwachten wat er mee gebeurd.

mothergoose

Balen van die elektronica ellende Warner Jan, het lijkt wel iets van deze tijd. Ik heb een Skoda Octavia uit maart 2024 en deze heeft nu twee maal bij de garage gestaan, voor elektronica ellende. Morgen mag ik hem weer ophalen na twee weken....
Don't be afraid your life will end... Be afraid it will never begin!!!

JohanBaars

Na mijn ongeluk in Spanje in oktober j.l. waarbij mijn motor totalloss raakte heb ik gelukkig weer een
waardige vervanger voor mijn R1250RT gevonden in de R1300GSA met ASA (Automaat).
Ik ben van plan om in deze periode zo veel mogelijk kilometers te maken als het weer het toelaat.
Mooie tijd om de motor te leren kennen en de eerste 1000 km zo snel mogelijk af te leggen.
Volgend jaar maar weer lekker veel toertjes plannen en vooral veel rijden.
guppie

Edwin_rood-wit_Smink

Goed te horen Johan, veel veilige km's gewenst!

Edwin
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

Honda:                      Energica:
PC800  2 x                 Experia
CB500 
Ntv650 revere

JohanBaars

Citaat van: Edwin_rood-wit_Smink op vrijdag 13 december 2024, 22:24 uurGoed te horen Johan, veel veilige km's gewenst!

Edwin
Bedankt Edwin, we zien elkaar weer in 2025.
Prettige kerstdagen en een heel goed begin
guppie

J-P

Waar we mee bezig zijn...

Allereerst een leuke topic Jur. Leuk om van m.n. Johan te vernemen dat het hem goed gaat. Jij, Jurgen, heeft het er maar druk mee. Het zoeken naar iets anders... ik doe dat ook, echter op ander gebied...ook vele differenties !

Mee bezig?  Druk met de FJR.  Er komt een nieuw in doos Yamaha cruise-control op. Die gekke klem wordt verleden tijd. Vandaag met behulp van Kærger de modder van de Nrd Holland rte eraf gespoten. Meteen gekieteld en de harde wind deed de rest m.b.t. het drogen. Even een half uurtje laten drooglopen en weer de ruststand in.

Ik ben druk met wat anders ERBIJ om de wintermaanden te doden en wellicht vlg jaar eens te laten shinen tijdens een rit.
Leuke tijden...
TV kijk ik al heel lang niet meer dus tijd ! en ruimte genoeg in de 8tertuin.
Heb veel xin in Duitsland.
En tot ziens tijdens de ALV 25.

Toedeloe.

JP.

Rides Yamaha FJR1300A 2005.
And loves Rover P6's.
Did ride PC800 for 21 yrs. (2002-2023)
Did ride Rover P6 for 8 years. (2015-2023)
Buzzy with Honda Pan European 1997. (2024--)
Scooter: NIU Electric. M+SPORT. (2022--)
Daily: Ford Focus Station 2003. (2023--)

J-P

Rides Yamaha FJR1300A 2005.
And loves Rover P6's.
Did ride PC800 for 21 yrs. (2002-2023)
Did ride Rover P6 for 8 years. (2015-2023)
Buzzy with Honda Pan European 1997. (2024--)
Scooter: NIU Electric. M+SPORT. (2022--)
Daily: Ford Focus Station 2003. (2023--)

+-Recent Topics

_MRA Afsluitingen - actuele bestanden door mothergoose
Gisteren om 21:20

Vakantie Pinksteren 2025 door mothergoose
vrijdag 03 januari 2025, 18:06 uur

Advertentie Marktplaats door mothergoose
vrijdag 03 januari 2025, 13:42 uur

Nieuw motorpak aangeschaft door Tom
woensdag 01 januari 2025, 20:22 uur

Staat jullie motor leven ook stil???? door J-P
woensdag 18 december 2024, 19:32 uur