Auteur Topic: Optioneel, extra afsluitrit 31 oktober 2021  (gelezen 1668 keer)

Offline Edwin_rood-wit_Smink

• MV Pacific Coast Nederland
  • Kan niet beter, hoewel moet wel blijven posten
  • *
  • Country: 00
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • www.sminkfotos.nl
Re: Optioneel, extra afsluitrit 31 oktober 2021
« Reactie #15 Gepost op: zondag 31 oktober 2021, 16:56 uur »
iets over half vijf was ik thuis.
Bij het naderen van de rotonde in Waardenburg zag ik nog het groepje dat na het pontje links was gegaan richting het eindpunt draaien waar ik rechtdoor ging huiswaarts.
Jammer van de regen, maar we hebben zeker een mooie route gereden, waarvoor dank aan Jan!
Helaas zijn er door de dikke modder 2 mensen onderuit gegaan, maar bleef de schade redelijk beperkt.
zoals gewoonlijk gaat het weer even duren eer ik de filmpjes bewerkt heb tot 1 film voor op Toutube, maar dan post ik de link hier weer.

Edwin Smink
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Ntv650 revere

Offline guus

• Wordt echt goed
  • *
  • Country: nl
  • Dit forum is het helemaal !
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: zondag 31 oktober 2021, 17:44 uur »
Iets over vijf thuis.
Op de dijk bij Herwijnen was ik ineens degenen die achter mij reden kwijt. Hoewel er een bord stond dat de dijk was afgesloten ivm ophoging kon je gewoon doorrijden, wat ik gedaan heb, mede omdat ik de omgeving daar redelijk goed ken. Excuses dat ik te laat in de gaten had dat ik niet meer gevolgd werd.

Hoop dat iedereen veilig thuis is gekomen. 

Jan (en Jurgen) bedankt voor het uitzetten van de rit en Jan ook bedankt voor het voorschieten van de lunch en de pont.

Groetjes Guus

Offline mothergoose

• Bestuur
  • *
  • Loves the PC, Rides a Goldwing
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: zondag 31 oktober 2021, 18:01 uur »
Wat een enerverende afsluitrit   ;D

Wij hebben om 1720u de motor de schuur in gereden na een leuke dag rijden. De Biesbosch blijft prachtig, en dat was ook het laatste stukje droog wat we gehad hebben. En toch was het een heerlijke dag, met wat afwijkingen tov de gemiddelde PC rit  :P

Jan, dankjewel voor deze dag, volgend jaar weer een?

En Guus, ik had van Johan inderdaad begrepen dat de dijk afgesloten was en ik wilde naar huis, dus besloot ik op dat punt de A15 op te gaan en via de A27 naar huis te gaan. Samen met heel veel andere mensen, want het grootste deel van de A27 hebben we in de file gereden.

Dit was 2021 al weer wat ritten betreft, geen slecht jaar kunnen we wel concluderen.

Tot volgend jaar!!!

Gr. Jurgen (en Petra natuurlijk)
Don't be afraid your life will end... Be afraid it will never begin!!!

Offline Red Baron

• Is echt goed
  • Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: zondag 31 oktober 2021, 19:40 uur »
Allen bedankt voor jullie aanwezigheid vandaag.
Spijtig dat Gert en Nicolien vandaag onderuit gegaan zijn, maar gelukkig zijn jullie er zelf ongeschonden van afgekomen en de schade aan de motoren beperkt gebleven tot wat plastic kapjes.
Van het moment dat we de pont af reden heb ik met Geert en Rein de snelste route naar een tankstion gepakt want Rein reed bijna op lucht en de BMW had  dorst. Na het tanken zijn we naar Johan, die bij de Mac op ons zat te wachten gereden.
A2 stond ook lekker vast en daar haalde wij Gert en Nicolien nog in die bij ons aan haakten en we de A15 op zijn gegaan richting Nijmegen.
Bij afslag Geldermalsen zijn Gert en ik eraf gegaan omdat we vanaf daar binnendoor naar Culemborg wil de rijden.
En of het vandaag zo moest zijn werd ook daar aan de weg gewerkt en hebben we onze route weer aan moeten passen.
Via de diefdijk waar ook file stond zijn wij binnendoor naar Hagestein gereden van waar ik naar Vianen kon en Gert de A27 op kon richting Utrecht.
Thuis gekomen even mijn administratie gedaan en jullie een Tikkie gestuurd zodat de financiën weer op orde gebracht kan worden.

Nogmaals bedankt blijf gezond en tot volgend jaar.

Vriendelijke groeten.
Jan.

Offline gert landman

• Wordt echt goed
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: zondag 31 oktober 2021, 20:05 uur »
Gezond en wel thuisgekomen, Nicolien ook? Bij de A2 die dicht was ging ik met Jan rechtsaf maar jij ging rechtdoor, hopelijk eveneens heel gearriveerd.
Droge kleren aan en nu alle modder van mijn motorpak afspoelen en borstelen.
Geen blauwe plekken van de modderschuiver, dat beschermstuk in de schouderpartij van mijn motorjas werkte goed.
Nog wel naar de achterrempook kijken, want die moet ik steeds omhoog doen met mijn voet, anders blijft het remlicht branden. So far so good,
en ook leuk dat Francois en Fons vanuit België meereden tot en met de lunch, fijn om weer eens bij te praten. Tot volgend jaar!

Offline gert landman

• Wordt echt goed
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: zondag 31 oktober 2021, 20:07 uur »
Ik sluit ook graag aan.
Tot zondag, Nicolien
Grappig om Nicolien tegen te komen die in Bilthoven woont en ik in De Bilt, 3 km bij elkaar vandaan.

Offline Nicolien

• Komt net kijken
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: zondag 31 oktober 2021, 20:27 uur »
Jan, bedankt voor de prachtige route door de Biesbosch.
En inderdaad Gert, ik ging voor de U van Utrecht maar kwam op de A27 ook weer in een stukje langzaamrijdend verkeer terecht dus het was lood om oud ijzer 😅
Mocht iemand nog een rechter valbeugel kapje te koop weten, dan houd ik me aanbevolen. Ik heb al rondgespeurd bij diverse sites maar ze zijn vooralsnog niet te vinden.
Hoe zou dát nou toch komen… 😇
Tot volgend jaar allemaal!

Offline Red Baron

• Is echt goed
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: maandag 01 november 2021, 08:53 uur »
Goedemorgen Nicolien,
Kapje zal niet meevallen maar ik zie dat er op MP iemand adverteerde onder de naam Mamoro.
Die bied veel kunstof delen aan van de PC800.
Vriendelijke groeten.
Jan.

Offline JohanBaars

• Is echt goed
  • *
  • Ook voor niet PC-rijders, een warm nest!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: maandag 01 november 2021, 09:23 uur »
Jan bedankt voor de rit.
Helaas had ik een probleem met de slagboom op het industrieterrein waardoor ik een stukje moest omrijden over een fietspad.
Om een stuk van de route af te korten besloot ik vervolgens om een stukje via de snelweg af te korten.
Helaas ben ik hierdoor aan de verkeerde kant van Brakel terecht gekomen en heb dus het stuk door de Biesbosch moeten missen.
Na overleg met Jurgen maar besloten om naar het eindpunt te rijden en daar te wachten op de resterende deelnemers.
Wat was het hondenweer op het eind. Met Jan, Geert en Rein maar via de A2 naar de A15 gereden en daar de regen maar over ons
heen laten komen. In de buurt van Tiel werd het beduidend minder maar vanaf Dodewaard begon het weer en om 17:25 reed ik de motor
in de garage onder voortdurende regenvlagen.
Ik ga deze rit ook nog zeker een keer volledig rijden, ben wel benieuwd naar de Biesbosch onder betere omstandigheden.
Ik ben blij dat de schade voor Gert en Nicolien gelukkig lijkt mee te vallen.
De kans bestaat dat ik in November of December nog een keer een balletje opgooi om een ritje te maken. Tegen die tijd zien jullie het wel op
het forum.

Allemaal bedankt voor de ritten van afgelopen jaar en voor hen die in ruste gaan met de motor, tot volgend jaar.

groeten, Johan (die het jammer vindt dat hij met het Hemelvaartweekende van 2022 opnieuw verstek moet laten gaan).
guppie

Offline Red Baron

• Is echt goed
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: maandag 01 november 2021, 11:52 uur »
Vriendelijke groeten.
Jan.

Offline Edwin_rood-wit_Smink

• *
  • Country: 00
    • Bekijk profiel
    • www.sminkfotos.nl
« Reactie #25 Gepost op: maandag 01 november 2021, 12:10 uur »
Klopt, is de man waar we nu het een en ander L vandaan hebben. Kapjes heeft hij niet meer en andere gewilde objecten....

Edwin
Edwin Smink

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Ntv650 revere

Offline Francois

• Bestuur
  • *
  • Country: be
  • Olen
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: dinsdag 02 november 2021, 22:25 uur »
Na lange afwezigheid (mede door de coronaregels) waren we weer van de partij op de (extra) afsluitrit en het weerzien van onze Nederlandse motorvrienden werd een hartelijke ontmoeting zoals weleer en eentje die toch wel erg veel deugd deed.
Mondjesmaat vulde de parking zich met de (meeste) gekende motoren en al gauw gingen binnen de decibels de hoogte in, iedereen had wel iets te vertellen en het was alsof we nooit weg waren geweest.
Met enige vertraging en aanvankelijk 10 motoren met Jan aan het roer, ging het meteen de snelweg op om dan in Zaltbommel de kleinere baantjes op te zoeken, na een klein uurtje onderweg toch nog even een tankstation aandoen voor we onze neuzen richting Nationaal Park "De Biesbosch" richten, een klinkende naam met een oppervlakte van 8000 ha. en gekenmerkt met zijn zoetwatergetijden, kreken, wilgenvloedbossen en een paradijs voor de flora & fauna.
De Maas en de Bergsche Maas waren zowat de leidraad van het eerste deel van de rit, al zagen we ze bijna niet en met het dorpje Hank in zicht lag het "Nationaal Park De Biesbosch" bijna aan onze voeten en was de lunchplaats niet veraf meer.
Hiervoor moesten we even van de route af waar we bij restaurant Vissershang onze motoren op de bok zetten en zat het eerste deel van de rit er op.
Een 20 tal treden scheiden ons nog voor we het restaurant konden betreden van waaruit we een prachtig zicht hadden op de jachthaven, Jan kon geen betere plaats bedenken om de lunch te nemen.
Een gezellige verbruikzaal met een vriendelijke bediening en lekker eten, wat moet een mens nog meer hebben nietwaar.
Het zat er aan te komen dat we hier onze covitpas moesten bovenhalen, tenminste als die nog bruikbaar was en zo niet was het terras nog altijd een optie.
De frietjes en tostie's gingen er als zoete broodjes in, alleen de betaling was een hele bedoening maar Jan kennende zou hij dat wel op een ordentelijke manier oplossen. 
Van binnenuit hadden we een prachtig zicht op de vele jachten die aangemeerd lagen in de haven.
Na de lunch was het weer verzamelen op de parking, al hadden we enorm genoten van deze halve rit en het gezelschap, besloten Alfons en ikzelf, gezien de slechte weersverwachting, om toch maar richting huiswaarts te keren, wat achteraf gezien geen slechte beslissing was want eens terug thuis gingen de hemelsluizen met volle kracht open.
Jan, bedankt voor deze prachtige rit, ook aan iedere deelnemer bedankt om ons Belgskes op zo'n geweldige manier weer te ontvangen, ik was bijna vergeten hoe warm en gezellig dit clubke wel was en nog steeds is.
Als bonus wil ik jullie de karige foto's tijdens de rit niet onthouden, met deze dan.

https://myalbum.com/album/AtXLGQ9ff82w2t/

Grts
François
PeeCeerijder in hart en nieren

Offline mothergoose

• Bestuur
  • *
  • Loves the PC, Rides a Goldwing
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: woensdag 03 november 2021, 14:12 uur »
Leuk François!!! Leuke fotos’s, dat is lang geleden dat die gemaakt en gedeeld zijn op het forum. Moeten we toch weer vaker doen.

Ik wil de foto’s wel hebben, maar kan ze niet downloaden. Wil je ze naar me sturen? Via Wetransfer.com kan dit wel

Alvast bedankt!

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end... Be afraid it will never begin!!!

Offline Francois

• Bestuur
  • *
  • Country: be
  • Olen
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: woensdag 03 november 2021, 21:47 uur »
Hoi Jurgen,
Als het goed is moet je ze ontvangen hebben.
Grts
François

PeeCeerijder in hart en nieren

Offline Red Baron

• Is echt goed
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: donderdag 04 november 2021, 16:57 uur »
Francois,
Bedankt voor de lovende woorden en de foto's.
Het was fijn om de Belgkes weer te zien en inderdaad is onze club een gezellige club waar de kameraadschap hoog in het vaandel staat.
Hopelijk zien we jullie in het nieuwe seizoen weer verschijnen bij een van de ritten.
Tot die tijd pas goed op je zelf.
Vriendelijke groeten.
Jan.