Auteur Topic: Nieuwe Pacific Coaster Low Land Rider  (gelezen 2280 keer)

Offline Low Land Rider

• mag verkopen
  • *
    • Bekijk profiel
Nieuwe Pacific Coaster Low Land Rider
« Gepost op: zaterdag 16 mei 2020, 19:00 uur »
Dag,

Nieuw is niet helemaal juist want ik heb inmiddels tien motoren bereden in veertig jaar,
maar dan soms ook weer even een tijdje weer niet.

Maar sinds kort nu in het bezit van een Rode Pacific Coast.
En wil deze een beetje tot een eigen PC maken voor zo ver dat mogelijk is ???

Zoals een top koffertje en een berijders rugsteun zodat hij redelijk voor de dag komt
als we dan na deze thuisisolatie de weg weer op mogen van meneer de president.

Dan lijkt het me ook wel leuk als die gelegenheid er is om een keer met de MV Pacific Coast,
mee te rijden met een club tourrit tegen de tijd dat het allemaal weer mogelijk is.

En om zo te kunnen ervaren hoe leuk het kan zijn toeren met dezelfde motoren door het land,
Maar voor het zover is kan ik nu deze rustige tijd benutten om de PC helemaal mijn PC te maken.

En door het een en ander op internet op te zoeken over de PC,
kwam ik regelmatig via een link op dit forum waar ik mij bij deze nu heb aangemeld.

Een top koffer vinden is niet zo een probleem ......Maar het vinden van een berijders rugsteun,
is toch wat lastiger volgens mij ???

Maar neem aan dat er op dit forum voldoende kennis en ervaring is en hou me dan ook aanbevolen,
voor tips of suggesties waar deze te koop zijn...........of is dat allemaal eigenbouw?

Kijk er naar uit om op mijn PC mee te rijden met de PC CLUB!

Staat dit Forum los van de MV Pacific Coast Nederland of is het een combinatie van allebei?

Ps. woon in de polder van dit polderland.

Met vriendelijke Groet,

Low Land Rider,

Arco Lelystad.

Offline mothergoose

• Bestuur
  • Kan niet beter, hoewel moet wel blijven posten
  • *
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
  • Loves the PC, Rides a Goldwing
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe Pacific Coaster Low Land Rider
« Reactie #1 Gepost op: zondag 17 mei 2020, 17:11 uur »
Hi Arco,

Welkom hier!!! Om met het laatste te beginnen, het PC800 forum en de vereniging zijn één en dezelfde  :) We zijn allemaal liefhebbers van de PC800, hebben er (denk ik) ook allemaal een gereden of hebben er een. Ikzelf heb mijn hart verloren aan de PC800, maar rijdt een GL1800. Ik zou graag een PC erbij willen hebben, maar ruimte ontbreekt om er twee binnen te zetten.

De data van de ritten die we door het jaar heen rijden worden aan het begin van het jaar tijdens de ALV vastgelegd en worden door de leden zelf ingevuld, altijd super gezellige dagen. De sfeer is ongedwongen, gezellig, snelheid speelt geen rol, lekker rijden des te meer.

Eén van de evenementen is onze vakantie, Hemelvaart of Pinksteren gaan we vier dagen samen weg, machtige vakanties zijn dit! Eigenlijk zouden we aanstaande donderdag gaan, maar helaas doet Corona een duit in het zakje van pech dit keer.

Voor watbetreft de steun voor je koffer, een Givi rugsteun mét topkoffer betekend maatwerk, die twee zijn nooit samen gemaakt. Er zijn chrome steuntjes waar een koffer op kan, maar die zijn zeldzaam. Ik zou zelf een origine rugsteun zoeken en hier een frame bij maken die op de punten van de handvatten van de bijrijder bevestigd worden. sommige (de meeste) nemen genoegen met alleen een topkoffer, dan kun je op zoek gaan naar de origine Givi steunen.

Leuk als we je met en van de ritten zien, wie weet kunnen ze in de tweede helft van het jaar weer doorgaan. En anders volgend jaar, wat het PC ras sterft niet uit, het dunt hooguit wat uit  ;D

Groet,  Jurgen
Don't be afraid your life will end... Be afraid it will never begin!!!

Offline Low Land Rider

• mag verkopen
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 19 mei 2020, 22:00 uur »
Hallo Jurgen en mede PC liefhebbers,

Hartelijk dank voor verwelkoming op het PC forum en ik ga de kalender bij houden voor een PC rit.
Mag je als nog niet officieel lid van de MV Pacific Coast al wel meerijden om de sfeer te proeven met een rit?

En klopt het ook dat je als lid ook toegang hebt tot het MV Pacific Coast leden forum,
en dat je dan ook een clubblad ontvangt? :D

Bedankt voor de tip wat betreft de topkoffer ga ik op zoek wat het best passend is bij mijn PC.

Wat betreft de rugsteun was ik niet geheel duidelijk maar ik zoek een rugsteun voor de bestuurder! :o

Gezocht op google naar honda pc 800 bestuurdersrugsteun en dan naar afbeeldingen,
toen kreeg ik twee keer een link wederom naar dit forum.

Topic van 6 maart 2011 op een rode PC

Topic van 3 juni 2015 ook op een rode PC

Ook gelezen dat er een verstelbare rugsteun is / was voor de bestuurder of de passagier.

Waar ik niet naar op zoek ben is de Corbin zadel/ buddy/ rugsteun combinatie.

Vraag zijn er nog PC liefhebbers die hier misschien wat meer informatie over kunnen geven....???

Dat zou geweldig zijn ...........Alvast Bedankt!!!

Met vriendelijke groet,

Low Land Rider

Arco Lelystad

Offline tisikke

• mag verkopen
  • *
  • Country: be
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 31 juli 2021, 15:11 uur »
ik ben Marc uit Belgie, en ben ook ah uitkijken naar een rugsteun voor de bestuurder op de PC800..
ik las id berichten jouw vraag in verband daarmee, mag ik vragen of jij reeds iets gevonden hebt of zo?

ik heb een rode 1990 aangeschaft, en reed tot 15 geleden met een zwarte 1994 gedurende ongeveer 10 jaar, op deze had ik een grijze lederen rugsteun 'zonder metaal' die ik zelf gemaakt had en die met een band bevestigd was onder de achterzitting.. dat werkt redelijk goed, was niet perfekt, maar gaf me toch wat steun..

als ik niks vind maak ik er weer 1, maar ik wou toch es informeren of jij geen betere oplossing vond ondertussen...

mvg,
Marc/Jabbeke
black 1994 pc800 (sold)
red 1990 pc800

Offline KWW

• MV Pacific Coast Nederland
  • Kan niet beter, hoewel moet wel blijven posten
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 11 augustus 2021, 17:26 uur »
Een passagiers rugsteun (sissybar heb ik liggen Kww-gerard@.nl of 06-54366297

Offline tisikke

• mag verkopen
  • *
  • Country: be
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe Pacific Coaster
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 19 augustus 2021, 17:56 uur »
bedankt voor je reactie Low Land Rider, maar mijn pc800 heeft een rugsteun voor de passagier, het is een bestuurdersrugsteun waar ik naar op zoek ben... en das een ander paar mouwen vrees ik...

grtn,
Marc
black 1994 pc800 (sold)
red 1990 pc800