Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - Jack

Pagina's: [1]
1
Techniek / 2x haaks benzineslangetje
« Gepost op: vrijdag 07 juli 2017, 14:12 uur »
Hallo, is er iemand binnen de club die weet of er ergens nog een benzineslangetje (2x haaks) vanaf de tank naar het benzinefilter te koop is, of desnoods zelf is te buigen.
Het oude slangetje is opgezwollen bij de aansluiting en zweet door, waardoor er een benzinelucht om de motor blijft hangen. Ik heb het nu even opgelost met een recht slangetje maar hierdoor wordt het benzinefilter naar achter gedrukt en staat het slangetje naar de pomp onder spanning. En ik denk dat dat ook weer een probleem opleverd.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag. :)

Vr. Gr. Jack Roos

2
Techniek / Afgebroken bout
« Gepost op: dinsdag 01 mei 2007, 15:04 uur »
 Afgebroken bout
« Gepost op: Gisteren om 18:18 » 

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo PC'ers,
Tijdens de Betuwe rit werd ik erop geattendeerd dat de oliekeerringen van m'n voorvork lekten.
Ik wilde toch wel meerijden met de Zeelandroute en heb er daarom voor gezorgd dat de keerringen vervangen zijn, wat uitstekend is gelukt.
Nu de poten er weer in, vast zetten en klaar.
Ik heb voor deze klus speciaal een goede momentsleutel gekocht (108 Euro) omdat ik de bouten volgens het boekje weer wilde vastzetten.
Het aanhaalmoment van deze bouten is 35 Nm en de sleutel hierop afgesteld.
Ik heb er drie vastgezet, maar hoorde eigenlijk geen ratel van de sleutel, en bij de vierde zei de bout  ......pang!
Om erbij te kunen om de bout uit te boren moest ik de hele voorkant demonteren.
Ik heb met een cobalt boortje van 4 mm een gaatje kunnen boren.
Toen het gaatje diep genoeg was hem er met een linkse tap proberen uit te draaien.
Maar de bout zat zo vast dat de linkse tap...... afbrak en nu in het geboorde gat zit.
Om de linkse tap uit te boren is ook geen optie omdat dit spul keihard is en het cobalt boortje er zelfs bot van word.
Heeft iemand enig idee wat ik nu nog kan doen want ik weet het niet meer en Zeeland nu al door m'n neus "geboord" is en ik wil er niet meer missen !!

Graag hoor ik van jullie en wens iedereen een geweldige dag toe.

Jack Roos

3
Diversen PC800 gerelateerd / Afgebroken bout
« Gepost op: maandag 30 april 2007, 18:18 uur »
Hallo PC'ers,
Tijdens de Betuwe rit werd ik erop geattendeerd dat de oliekeerringen van m'n voorvork lekten.
Ik wilde toch wel meerijden met de Zeelandroute en heb er daarom voor gezorgd dat de keerringen vervangen zijn, wat uitstekend is gelukt.
Nu de poten er weer in, vast zetten en klaar.
Ik heb voor deze klus speciaal een goede momentsleutel gekocht (108 Euro) omdat ik de bouten volgens het boekje weer wilde vastzetten.
Het aanhaalmoment van deze bouten is 35 Nm en de sleutel hierop afgesteld.
Ik heb er drie vastgezet, maar hoorde eigenlijk geen ratel van de sleutel, en bij de vierde zei de bout  ......pang!
Om erbij te kunen om de bout uit te boren moest ik de hele voorkant demonteren.
Ik heb met een cobalt boortje van 4 mm een gaatje kunnen boren.
Toen het gaatje diep genoeg was hem er met een linkse tap proberen uit te draaien.
Maar de bout zat zo vast dat de linkse tap...... afbrak en nu in het geboorde gat zit.
Om de linkse tap uit te boren is ook geen optie omdat dit spul keihard is en het cobalt boortje er zelfs bot van word.
Heeft iemand enig idee wat ik nu nog kan doen want ik weet het niet meer en Zeeland nu al door m'n neus "geboord" is en ik wil er niet meer missen !!

Graag hoor ik van jullie en wens iedereen een geweldige dag toe.

Jack Roos



Pagina's: [1]