Main Menu
+-+-

+-User

Welcome, Guest.
Please login or register.
 
 
 
Forgot your password?

+-Recent Posts

Re: Najaarsrit - 8 september 2024 by J-P
Sunday 08 September 2024, 18:21 uur

Re: Najaarsrit - 8 september 2024 by Red Baron
Sunday 08 September 2024, 17:11 uur

Re: Najaarsrit - 8 september 2024 by JohanBaars
Sunday 08 September 2024, 16:20 uur

Re: Najaarsrit - 8 september 2024 by Red Baron
Sunday 08 September 2024, 08:36 uur

Re: Najaarsrit - 8 september 2024 by J-P
Saturday 07 September 2024, 16:57 uur

Het grote PC800 FAQ

Started by Scrush, Friday 10 March 2006, 13:43 uur

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Scrush

Ik heb een aantal veelgestelde vragen gebundeld. Wanneer er aanvullingen zijn laat het weten via een antwoord en ik zal de FAQ aanpassen.

Specificaties van de Honda Pacific Coast PC800?
Zie http://www.pc800.nl/forum/index.php?topic=836.0

De verschillende modellen, kleuren en jaartallen
Zie http://www.pc800.nl/forum/index.php?board=26.0

Wat zijn de zwakke punten van de PC800. Waarop moet ik letten bij aanschaf?
Naast de standaard checks bij aanschaf van een tweedehandse motor (zie link) zou je de volgende zaken extra goed moeten bekijken:
-   De uitlaat. Vooral de tussenpot is erg roestgevoelig en duur in aanschaf.
-   De achterwielophanging en vooral de brug net voor het achterwiel is erg roestgevoelig.
-   Neem ook een zaklamp mee om eens achter de beplating te kunnen kijken.
-   Laat de eigenaar de 2 luchtuitlaten aan de zijkant weghalen voor een blik op het motorblok (dit kan zonder gereedschap)
-   Controleer op loszittende beplatingsdelen, vooral de bevestigingslipjes kunnen afbreken.

Verder is de spanningsregelaar en de dynamo een zwak punt bij de ?89-ers (wit) maar dit is bij een proefrit niet te constateren, dat overkomt je gewoon.
Kijk zeker voor de spanningsregelaar even op het internet (marktplaats) want daar liggen de prijzen wat lager dan bij de Honda Dealer.
(er zijn hier in het verleden prijzen van € 65 genoemd in tegenstelling tot de officiele Honda prijs van €170 ::))

Wat is het benzine verbruik?
Stadsgebruik en hogere snelheden op snelweg (>120km/u) ca 1:16 ? 1:18
Touren ca 1:18 - 1:20

Waarom kan er maar 10 liter in de lege tank terwijl er 16 liter in zou moeten kunnen?
De af fabriek benzinemeter is verkeerd afgesteld. Je kunt heel ver in het rood door rijden. Wanneer je dit vervelend vindt kan je besluiten om de vlotter bij te buigen.
Een beschrijving vindt je hier:
-   Aan de rechterkant van de tank (onder de buddy) zit de voeler met een drijvertje aan een stang (vlotter). Haal eerst de plastic beplating weg.
-   Zorg ervoor dat de tank zo leeg mogelijk is (ca 3-4 liter nog in de tank) anders loopt de benzine er uit. Zet de motor op de zijsteun.
-   Haal de vlotter los (4 moertjes), let op de rubber afdichtring.
-   Het stangetje van de voeler heel voorzichtig naar beneden bijbuigen. Controleer de benzinemeter (even de motor wat laten draaien op hoger toerental) of de stand nu juist is.
-   Doe alles heel voorzichtig (brand!) en ook de rubberring van de sensor goed terug plaatsen.

Een andere mogelijkheid is om een weerstand van 330 ohm parallel over de aansluitpunten van de voltmeter te solderen. Zie het bericht van Melkman in dit topic: http://www.pc800.nl/forum/index.php?topic=1781.msg8210#msg8210

Mijn motor ruikt naar benzine tijdens of net na het rijden?
Waarschijnlijk is het membraan van de benzine klep lek. Zie onderdeel nr 14 op de volgende tekening: http://www.directcon.net/lcshepp/PC800PLPageG1.html
Je kan dit kontroleren door te kijken of er bij draaiende motor benzine druppelt uit het onderste buisje van de klep (eerst de neptank-kap verwijderen). Er hoort geen slang te zitten aan dit onderste buisje (en er hoort dus ook geen benzine uit te komen :P )
Er zijn 3 mogelijkheden om dit zelf op te lossen:
1. Vervangen door het hele klepje te vernieuwen (ongeveer ?50)
2. Bij de firma www.louis.de  (of www.motozoom.nl ) is een revisiesetje te kopen voor benzinekranen. Voor honda bestelnummer 10007950, kost ? 14,95 en bevat ook rubbertjes die je niet nodig zult hebben.
3. De eenvoudigste manier is een T stukje in de benzine leiding te plaatsen en het hele klepje te verwijderen. Je moet dan alleen nog de vacuumslang vanaf de carburateur verwijderen en een stopje op het pijpje te plaatsen.

Zijn er ook hogere ruiten te koop?
Ja, er zijn er zelfs 3 soorten/leveranciers:
1. Honda optionele hoge ruit, verkrijgbaar bij een Honda dealer
2. MDI met flip-up http://www.mdi-online.nl/webshop/artikel.aspx?lang=nl&id=2e16c9bc-0723-4f95-a6fa-68178393e02e
3. Ermax bv bij Rob's accesoires http://www.ikwileenmotor.nl/onderdelen/robs/onderdeel_detail.asp?onderdeelID=1012
2e Hands zijn ze natuurlijk ook wel eens te vinden op dit forum of anders op marktplaats.nl of speurders.nl

Mijn banden zijn versleten, welke banden kunnen er op de PC800?
Zie http://www.pc800.nl/forum/index.php?topic=843.0

Waar vind ik online technische informatie over de PC800?
De engelstalige werkplaats handleiding (workshop manual) vindt je hier: http://www.directcon.net/lcshepp/PC800SMContents.html
De microfiches/onderdelen tekeningen en -lijsten vindt je hier: http://www.directcon.net/lcshepp/PC800PartsList.html

Hoe repareer ik de kunststof bekleding van de PC?
Wanneer je een glijdertje gemaakt hebt en een kunststof deel gescheurd/afgebroken is kan je vrij eenvoudig met een soldeerbout de delen weer aan elkaar vast solderen. Eventueel kan je met wat restmateriaal ABS (een soort kunststof) tijdens het solderen wat extra materiaal toevoegen. Daarna schuren, plamuren en spuiten.

Mijn vraag staat hier niet vermeld?
Er is in dit forum over veel onderwerpen geschreven. Gebruik de zoekfuctie van dit forum eens: http://www.pc800.nl/forum/index.php?action=search;advanced

Huub64

 :D Red Eagle, Je bent me voor  ;)
Alleen wij Nederlandse limburgers zouden dan zeggen:  ;)  ;D
Dat is nu ne keer wat we in LIMBURG noemen... proper werk afgeleverd door een toffe pee...  ;)
Greetz,
8)  Huub  8)

Roger

Hey,

Sommige Limburgers (NL), zeggen gewoon...
"Sjoon gedoan jong, puik werk!"   ;D  ;D

Groeten,
Roger (uit het regenachtige Zjwame!)

Francois

Beste Walter,
Dit is puik werk man, het zal de nieuwkomers (en de huidige leden natuurlijk ook) enorm interesseren hoe de levenslijn van de peecee evolueerde.
Niet alleen dat maar de specificaties zijn zeer compleet, met één klik op de muis heb je een schat aan informatie.
Een kus van de jufrrouw en een bank vooruit zou ik zeggen.
François
PeeCeerijder in hart en nieren

schaa296

Quote from: wolfke on Saturday 11 March 2006, 08:20 uur
Beste Walter,
Dit is puik werk man, het zal de nieuwkomers (en de huidige leden natuurlijk ook) enorm interesseren hoe de levenslijn van de peecee evolueerde.
Niet alleen dat maar de specificaties zijn zeer compleet, met ÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©n klik op de muis heb je een schat aan informatie.
Een kus van de jufrrouw en een bank vooruit zou ik zeggen.
FranÃÆ'Ã,§ois

graag gedaan, maar de credits komen Scrush toe  :-*...

big W ;D

Francois

Dat bedoelde ik dan ook weer met alle credits aan Walter.
Beste Walter, dat jij toevallig ook Walter heet lijkt een toevallige samenkomst van toevalligheden.
Maar niettemin is het toch een opstekertje voor Walter nietwaar of hoor je me liever zeggen voor Scrush, als de persoon in kwestie maar weet over wie we het hier hebben, een beetje ingewikkeld hé (grapje hoor).
Groetjes François
PeeCeerijder in hart en nieren

schaa296

Zoals het 1e tot en met het 24e couplet van het inmiddels traditionele Nederlandse volkssong luidt:

WALTER is okÃÆ'Ã,© olÃÆ'Ã,© olÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©
WALTER is okÃÆ'Ã,© olÃÆ'Ã,© olÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©

WALTER is okÃÆ'Ã,©
WALTER is okÃÆ'Ã,©
WALTER is okÃÆ'Ã,© olÃÆ'Ã,© olÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©

Greetz,

Big W ;D (olÃÆ'Ã,© olÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©)

Scrush

Ja Ja, alle dankbetuigingen zijn gehoord  :-*
Nu was het vaak niet meer dan wat knip en plakwerk en vooral linken naar bestaand werk op dit forum (hiervoor moeten we dus Silvonton bedanken  ;) )


Maar goed, wie heeft er nog aanvullingen/wijzigingen/opmerkingen op de FAQ zodat ik hem eventueel kan wijzigen?

Scrush (heet toevallig ook Walter)

Scrush

even een ordinaire schop naar boven zodat de nieuwelingen het topic makkelijker tegenkomen ;D

Decoyduck

Quote from: Scrush on Friday 09 March 2007, 22:55 uur
even een ordinaire schop naar boven zodat de nieuwelingen het topic makkelijker tegenkomen ;D

Mag dat schoppen naar het forum ?  :o

frans

Quote from: Decoyduck on Tuesday 31 July 2007, 18:52 uur
Quote from: Scrush on Friday 09 March 2007, 22:55 uur
even een ordinaire schop naar boven zodat de nieuwelingen het topic makkelijker tegenkomen ;D

Mag dat schoppen naar het forum ?  :o
Natuurlijk niet. Scrush bedoelde ongetwijfeld een 'kontje'.

MAD

Helaas zijn meerdere links niet meer correct....

??? ??? :-\ :-\ :'( :'(

Francois

Quote from: MAD on Thursday 10 August 2017, 19:39 uur
Helaas zijn meerdere links niet meer correct....

??? ??? :-\ :-\ :'( :'(
Een goede opmerking van MAD.
Alle links die verwijzen naar een topic van de PeeCee site werken niet meer.
Misschien is dit een kluifje voor één van de administratoren.
François
PeeCeerijder in hart en nieren

Martin Molema

Ik heb de manual nog wel online staan. Destijds van het hier genoemde adres integraal gedownload. Dus als iemand mij een berichtje doet kan ik de link deken zodat deze aangepast kan worden.
PC800 1989.

+-Recent Topics

Najaarsrit - 8 september 2024 by J-P
Sunday 08 September 2024, 18:21 uur

Trilling voorvork vanaf 140kmh by Edwin_rood-wit_Smink
Friday 06 September 2024, 19:45 uur

zadel voor by culpstuur
Sunday 01 September 2024, 17:26 uur

Gevraagd Rugsteun/Sissybar by culpstuur
Sunday 01 September 2024, 17:21 uur

Uitlaat by culpstuur
Sunday 01 September 2024, 17:17 uur

Powered by EzPortal