Auteur Topic: Bekende problemen witte PC800, dan toch maar een rode?  (gelezen 4201 keer)

Offline Bobbie

• MV Pacific Coast Nederland
  • Wordt echt goed
  • *
    • Bekijk profiel
Bekende problemen witte PC800, dan toch maar een rode?
« Gepost op: maandag 21 december 2009, 19:55 uur »
Ik ben in de markt voor een mooie Honda PC800. Zowel een rode '90 als een witte '89 heb ik al eens in het echt mogen bewonderen.

Omdat het '90 model technisch superieur aan het '89 model is lijkt het mij slimmer voor een '90 model te gaan. Of zijn de verschillen zo klein dat het allemaal wel mee valt?

Het model van '89 heeft namelijk problemen met de stator en koude start. De stator is te overzien (om de 30.000 miles vervangen?), maar wat houden de problemen met koude start precies in?

Alvast bedankt voor alle reacties!

1989, Pearl Pacific White

Offline PC Rider

• Kiependarp
  • Kan niet beter, hoewel moet wel blijven posten
  • *
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
  • When nothing goes right, go left
    • Bekijk profiel
    • Foto's PC800
Re:Bekende problemen witte PC800, dan toch maar een rode?
« Reactie #1 Gepost op: maandag 21 december 2009, 20:20 uur »
Hoi Bobbie,

de kleur is een kwestie van smaak; de witte is de eerste en enige echte PC, vinden sommigen.
De rode en verdere kleuren zijn eigenlijk alleen maar een andere kleur......lijkt het.

Toch zijn er verschillen, zie ze als upgrade's. Kleine dingen die verbeterd konden / moesten worden, zoals b.v de spanningsregelaar, een zwak punt bij elke PC.
Om de stator (dynamo?) nou om de 50.000 km te vervangen, gaat wel erg ver, maar het komt voor. De achtervering is niet je-van-het, maar ook daar is wat mee te doen.

De zgn. koude start is eigenlijk geen punt, tenminste als je de accuspanning op peil houdt, en zorgt dat de carburator niet 'droog' staat. Dan is het vaak : starten, lopen en rijden....
Verder hebben ze allemaal last van de achterbrug, en de uitlaat, maar elke motor heeft zo z'n typische dingetjes.....Gewoon goed onderhouden, en / of op tijd vernieuwen. Er zijn prima vervangers voor deze dingen gemaakt en te koop. Beter dan OEM.....?? Smaak verschilt.......

Er worden regelmatig PC's  aangeboden, en wil je voor goed en betrouwbaar gaan, informeer eens bij KWW in Hellendoorn. Ook hier op het forum.

Verder: succes, en hopelijk vind je wat je zoekt, en dan: tot ziens ergens op het asfalt......

Groet'n uut 't Kiependarp    PC Rider
Traveling by car is like watching a movie, but traveling by motorcycle is like being in one.

Offline Flipper

• Is echt goed
  • *
  • Altijd thuis maar altijd onderweg!
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 22 december 2009, 09:18 uur »
Hallo,

Ik rijd nu ongeveer een jaar op een witte uit 1989 tot volle tevredenheid. Ik heb inderdaad mijn dynamo moeten vervangen en uit voorzorg ook meteen mijn spanningsregelaar. Er stond toen ongeveer 40.000 Km op de teller.

Wat het koud starten heb ik nooit problemen, zelfs met dit weer is het starten en rijden. Met een goede accuspanning kan hij zelfs minimaal twee weken stil staan (langer staat die van mij nooit stil) en toch meteen starten.

Dus ik denk dat je eentje moet kopen die jou aanstaat en de rest is dan bijzaak die te overzien is.

Groet,

Hilfred

Offline SurfMan

• Kan niet beter, hoewel moet wel blijven posten
  • Country: ls
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 22 december 2009, 11:01 uur »
de kleur is een kwestie van smaak; de witte is de eerste en enige echte PC, vinden sommigen.

Laat die sommigen die mening dan maar mooi voor zich houden. Wat een flauwekul zeg. D'r is al gejank genoeg over de kleur. "Mijn kleur is beterderder dan jouwes kleur".... Ik zou uit frustratie mijn PC van transparant perspex delen laten maken...

Offline enrico

• Wordt echt goed
  • laat rijden die pc's
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 22 december 2009, 13:36 uur »
surfman

gelijk heb je en iedereen die de (zinloze) discussie over de kleur beu is kan nog altijd de verfkwast of spuit pakken.

ik heb het gedaan. is een pokke werk, maar ja je hebt dan wel wat speciaals en niemand hoor je meer over de "orginele" kleur.

trouwens je kunt zeggen van de 89'ers wat je wilt, die modellen die nu nog lopen zijn meestal goed, omdat vorige eigenaren al allerlei mindere dingen vervangen of gerepareerd hebben.

voor het verdere wil ik iedereen een gezond en kilometerrijk 2010 toe wensen, en dan maakt het niets uit van welk jaar de PC is, zelfs of het wel een PC is of iets anders.

Enrico

Offline Bobbie

• Wordt echt goed
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 23 december 2009, 00:07 uur »
Bedankt voor alle reacties. Welke kleur het mooist is, is uiteraard heel persoonlijk. Gelukkig heeft Honda de PC in verschillende kleuren uitgebracht, voor ieder wat wils.

PC_Rider, je omschrijft het erg mooi. Geen "problemen" maar "verbeterpunten". Een goede kijk op het '89 model. Ik weet heus wel dat er talloze '89 modellen probleemloos rondrijden, maar ik was wat huiverig voor de zwakke puntjes. Ik wil nou eenmaal door weer en wind rijden, en heb ook niet het grootste budget. Dat is dan ook waarom ik de PC800 zo geschikt vindt. Al zal ik hem uiteraard wel vertroetelen.

Ook bedankt voor de informatie van KWW, ik zal hem binnenkort eens bellen.

Flipper (Hilfred), bedankt voor je "recensie". Doet me goed te horen wat een plezier je er mee hebt!

enrico, ook een goed punt. De meeste tweedehandsjes hebben tussen de 30.000 en 55.000 miles gelopen, en de standaard problemen zijn daar wel bij opgelost.

Gegroet!

Offline beinhart

• Wordt echt goed
  • Country: de
  • ratbiker, chrome don't get you home
    • Bekijk profiel
    • hyves
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 31 december 2009, 09:38 uur »

trouwens je kunt zeggen van de 89'ers wat je wilt, die modellen die nu nog lopen zijn meestal goed, omdat vorige eigenaren al allerlei mindere dingen vervangen of gerepareerd hebben.

Enrico

lopen, ik dacht dat ze goed moesten rijden  ;D

groetjes broer konijn
prettig gestoord (maar niet voor iedereen even prettig)

motoren lekken geen olie, ze markeren hun territorium!

lil-devil

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 01 januari 2010, 18:22 uur »
Enrico
lopen, ik dacht dat ze goed moesten rijden  ;D
groetjes broer konijn

hey broer konijn,
een motor loopt!!! en als tie goed loopt, loopt tie als een zonnetje. ;D :D

groet lil devil 8)

Offline enrico

• Wordt echt goed
  • laat rijden die pc's
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 28 januari 2010, 20:25 uur »
hallo richard en beinard

we gaan toch geen familiare discussie voeren, over het wel of niet lopen van een motor (pc of cx). ;D
als het wel zo is voel ik mij veeeeeeeel te veel thuis hier.
broertjes hebben altijd wat te mekkeren (die cx rijder Jos hier bij mij ook al) :-X

Wat ik bobby wel nog kan zeggen dat mijn  89-ers alle twee een harde achterbrug hebben, hun orginele vering nog hebben (de verkochte verstelbare schokbreker daargelaten) en (nog) geen problemen met de stator hebben gehad, en zelfs de spanningsregelaar is nog het oude type zonder koelvinnen.

dus het kan nog meevallen  ;) ;)

enrico

Offline beinhart

• Wordt echt goed
  • Country: de
  • ratbiker, chrome don't get you home
    • Bekijk profiel
    • hyves
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 28 januari 2010, 21:14 uur »
hallo enrico,

doe je broer de groete, maar niet van beinard maar van; beinhart! hihi :)
maar mijn broertje spoort niet (zit in de familie) maar ik loop toch liever niet met mijn motor, ik rij liever...
om lil devil te citeren; als zijn motor loopt als een zonnetje, dan rijd de mijne als een rammeltje!

groetjes broer konijn (rammelt graag over de weg...)
prettig gestoord (maar niet voor iedereen even prettig)

motoren lekken geen olie, ze markeren hun territorium!

Offline enrico

• Wordt echt goed
  • laat rijden die pc's
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 29 januari 2010, 09:35 uur »
oke beinhart  (met een teeeeeeee) ;D ;D ;D

jos zit naast me en geeft de groeten terug, hij zegt ook dat het niet vreemd  is dat jouw motor rammelt (ratbikes moeten rammelen) met of zonder sleutelhangers.

speciale groeten voor fikkie (roy) ;) ;)

Offline Jan

• Is echt goed
    • Bekijk profiel
    • HOME of the PC800
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 29 januari 2010, 16:32 uur »

Laat die sommigen die mening dan maar mooi voor zich houden. Wat een flauwekul zeg. D'r is al gejank genoeg over de kleur. "Mijn kleur is beterderder dan jouwes kleur".... Ik zou uit frustratie mijn PC van transparant perspex delen laten maken...

of een witte blauw spuiten ? ;D

Offline Pieter

• Komt net kijken
  • *
  • Country: nl
  • mooi weer spelen
    • Bekijk profiel
Re: Bekende problemen witte PC800, dan toch maar een rode?
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 10 mei 2022, 18:07 uur »
Hallo, ik ben de trotse bezitter van een rode PC 800, en zoek me rot naar de kleur code van de onderste grijze delen. Kan iemand mij dit tip geven. Alvast bedankt