Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - TimPC

Pagina's: [1] 2
1
Links / Fortnine PC800 video
« Gepost op: zondag 13 december 2020, 19:21 uur »
Ja hoor! een van de beste "amateur"motor vloggers op Youtube heeft onze geliefde pc800 behandeld! Net op YT, Hier de link. https://youtu.be/UjvVF_ZGhrg


2
Techniek / Re: benzine lekkage en onderhoud
« Gepost op: donderdag 05 november 2020, 19:59 uur »
Ik heb met de tip van douglas van bossuyt afgelopen week het membraan vervangen. Zie dit filmpje
https://youtu.be/7Fq8UeFQQVI

3
Techniek / Re: Nieuwe uitlaat op EBay €240 inclusief porto
« Gepost op: donderdag 05 november 2020, 19:51 uur »
Ik heb de uitlaat vorige week in noverox gezet e daarna met hittebestendige zwarte verf. Vandaag even een stuk wezen rijden. Na een minuut of 10 kwam er wat geur en rook vanaf. Maar toen ik een half uur later thuiskwam rook ik niks en was er geen rook. Ogenschijnlijk houdt de noverox. Ben benieuwd of dat zo blijft.

4
Techniek / Re: telefoonhouder voor op het koppeling reservoir
« Gepost op: maandag 22 juni 2020, 19:47 uur »
Je kunt deze ook gewoon kopen van Ram mount heb ik ook zowel op de pc als op de Goldwing.
Ja dat klopt absoluut. Voor ongeveer 25€ ben je klaar. Ben een beetje gierig en printen is goedkoper! :)
Jammer dat dat bedrijfje dat passende reservoir deksels met kogeltje maakte niet meer bestaat.

5
Techniek / telefoonhouder voor op het koppeling reservoir
« Gepost op: maandag 15 juni 2020, 09:16 uur »
Hallo,

Gisteren bij de 14-6 toerrit hadden enkelen belangstelling in het mobielhoudertje dat ik ontworpen en geprint had. Daarom plaats ik hier de bestanden als .stl en SolidWorks bestand. Ik heb ook een versie gemaakt om een RAM mount te bevestigen

Dit is de link naar de bestanden op Thingiverse;   
https://www.thingiverse.com/thing:4460887
https://www.thingiverse.com/thing:4460986



Ik heb mijn mobielhouder uit ABS kunststof geprint, dat leek mij het duurzaamst. Bij de printinstelling (Cura voor onze Ultimaker 2+) heb ik rekening gehouden met het feit dat de printlagen wel eens willen splijten. Daarom printte ik de montagesteun gewoon vlak zoals deze getekend is, maar de telefoonhouder legde ik ook vlak. Als je deze verticaal print breekt deze geheid. Niet geprobeerd, maar interessant vanuit stevigheid en minder gepruts om het "steigerwerk"in de print los te krijgen; diagonaal printen.

6
Vereniging / Re: Voorjaarsrit 14 juni 2020
« Gepost op: zondag 14 juni 2020, 17:34 uur »
Bedankt voor de gezelligheid vandaag en uiteraard de mooie route.  Vanwege de regen eerder afgezwaaid naar huis. Fijn om een aantal forumnamen in het echt gezien te hebben!

Ik zal de bestanden van mijn telefoonhouder later posten op het forum,  voor de mensen die dat willen 3d printen.

7
Vereniging / Re: Voorjaarsrit 14 juni 2020
« Gepost op: vrijdag 12 juni 2020, 08:33 uur »
Ik rij ook graag mee,  leuk om wat andere pc's en eigenaren te zien en spreken.  Kan dat als forum lid?

8
Aangeboden / Re: wie heeft belangstelling in een sloop pc 89
« Gepost op: maandag 01 juni 2020, 09:21 uur »
Misschien de originele complete gereedschap set nog?

9
Gevraagd / Gezocht: originele complete gereedschapset pc800
« Gepost op: zaterdag 16 mei 2020, 21:39 uur »
Hoi,
Ik heb mijn pc nu ruim een jaar en ondanks de betrouwbaarheid en onverstoorbaarheid van de motor,  vind ik het fijn om een originele tool kit te hebben,  al was het maar voor de fijne bougie sleutel en schokbreker versteller.

Heb je nog zo'n set,  neem dan aub even contact op.

10
Gastenboek / Re: Even voorstellen Michel uit Utrecht
« Gepost op: vrijdag 01 mei 2020, 16:02 uur »
Veel plezier met jouw fijne PC. Niet geheel wetenschappelijk onderbouwd onderzoek in Moto73 van deze maand zegt het; de beste km-vreter is een Honda tourmotor met een 2 cylinder en cardan
Koester deze comfort machine maar, in mijn optiek zijn de nieuwe tourmotoren te sportief.

11
Diversen / even gewoon genieten
« Gepost op: dinsdag 07 april 2020, 00:02 uur »
Overal is het een stuk rustiger op straat door alle Corona perikelen. Ik zelf zit thuis, want werk deeltijd in het onderwijs en heb een eigen bedrijf vanuit mijn zolder kantoor. Mijn vrouw werkt ook vanuit huis en ook mijn dochtertje doet haar school ijverig achter haar laptop op haar kamer. Mijn peuter zoon, die hoefde toch al nergens heen, voor hem is het gewoon super relaxed dat papa meer thuis is.

Je snapt dat ik absoluut de deur uit moest!
Vandaag zulk heerlijk weer, dat de paar boodschapjes die ik moest doen opeens toch veel tijd gingen kosten. Ik rolde de motorschuur aan de kant en manoeuvreerde mijn zwart grijze pc met chroomaccenten de straat op. Choke omhoog, starten en lopen. Hoe anders? Helm op bluetooth aan en Chris Stapleton via spotify. Telefoon in de geprinte houder bovenop de koppelingspot. Highway steps vast uitgeklapt voor een laid-back hoofd-leeg-maak ritje. Choke in, nog niet helemaal op temperatuur en omdat ik het stationair graag laag heb staan, toch stil vallen na een kort gas rukje. Uiteraard ook gelijk weer starten. Ik stap op, trap het standaard weg en de tamme twin rolt mij comfortabel en moeiteloos weg.

Mijn hoofd voelt direct onbezorgder, Broken Halos in de oren en onder mij het vriendelijke gebrabbel van de motor. Voeten op de highway steps en puur op bottom-end-torque de bochten door rollen, het dorp uit. Even lekker aan het gas lurken om met genoeg acceleratie en geroffel een flinke grijns te ontlokken. De gedachte dat mensen 10 tot 30 mille uitgeven voor een soortgelijke ervaring op een Harley geeft mij plezier, want ik weet dat die machines -hoe fraai en krachtig en oorstrelend ook- niet de wegligging, comfort, brede inzetbaarheid en opbergruimte bieden die mijn in Tupperware vermomde cruiser mij bied...tegen een fractie van de prijs.

80-90 op de provinciale weg, de twin roffelt onvermoeibaar in zijn vijf tussen mij en de weg in. mijn 100 kilo is prettig weggezakt in het opnieuw beklede zadel en met de voeten vooruit, schiet de weg onder ons door. De rijwind komt via mijn benen omhoog en met de systeemhelm en het jack open, is het vandaag perfect weer. De boodschappen zitten al in de koffer, niks bederfelijks, dus de terugweg gaat wat langer duren.


12
Diversen PC800 gerelateerd / Re: voetsteun
« Gepost op: zaterdag 15 februari 2020, 16:23 uur »
Vandaag de voetsteun gemonteerd.  Bleek m10 ipv m8, dus even de beugels en bussen opgeboort. Uiteindelijk bleef de beugel verschuiven ( ook zonder rubber) en heb ik door de beugels en valbeugels heen 3,5mm gaatjes geboord en daar parkers ingezet.  Nu kan het niet meer verschuiven. Ik ben blij met het resultaat! Het zit prima.  Bodemspeling moet ik nog ondervinden,  maar als ik zo ver zou overhellen,  dan zullen de highway steps niet de oorzaak van het ongeval zijn.


13
Diversen PC800 gerelateerd / Re: voetsteun
« Gepost op: donderdag 13 februari 2020, 21:19 uur »
Ik heb ook wat rondgekeken naar een redelijk nette oplossing voor pijnlijke knieën. Mijn vorige motor was een custom met highway steps, maar deze had andere ergonomische tekortkomingen waardoor ik overstapte op de PC. Nu rij ik met enige regelmaat Arnhem/Den Haag en soms nog wat verder richting Den Helder en op die lange saaie rechte stukken wil ik echt wel even de benen strekken.

Ik vond online inderdaad de mick-o-pegs, maar die zijn behalve mooi, ook aan de prijs. Ik ben toen wat gaan uitproberen met een strook aluminium aangezien dit makkelijk te buigen is en  kwam voor mijn korte benen op een plek uit voor-onder de valbeugels. Ik heb daar even een 1:1 schets bijgemaakt door een stuk karton langs de motor te leggen en ben daarna op mijn werk even naar de metaal afdeling gegaan om te hobbyen. Beetje verf erover en plaatsen maar. Ik heb er fiets binnenband tussen gedaan om de lak te beschermen en verschuiven te voorkomen voor zover de bouten al niet muurvast zitten. De voetsteunen komen over een paar dagen binnen (Louis) en ik heb nog 25mm afstandbussen gedraaid aangezien de voetsteunen 125mm lang zijn en naar mijn inzicht 140mm wel het minimum zou zijn om de voeten ontspannen kwijt te kunnen. De bedoeling is dat de steunen straks naar achteren wegklappen, half onder de vleugeltjes. Dat staat mooier dan verticaal en bij een ongewoon scherpe bocht klappen ze indien nodig weg. De valbeugel covers hebben geen aanpassing nodig.


14
Diversen PC800 gerelateerd / Re: van je motor geblazen?
« Gepost op: zondag 02 februari 2020, 07:42 uur »
Afgelopen vrijdag zat ik vlak bij Den Helder tussen de weilanden. Ik kwam ternauwernood aan de 50km/h . Alles daarboven betekende stuurloos richting sloot of greppel. Daarna terug naar Duiven. De A7 was geen optie,  boven de 70 levensgevaarlijk.  Dussss, dan maar met 70/80 via de parallel weggetjes langs de A7 via hoorn (windstoten van 76km/h, windkracht 8 a 9) en Volendam.  Ter hoogte van de ring A10 Amsterdam was de wind minder krachtig en had ik de wind ook redelijk in de rug i.p.v. vol dwars van rechts. Ik weeg  een kleine 100kg , maar voelde mij een speelbal. Vanaf de parallel weggetjes zag ik wel wat allroads voorbij rijden op de A7. Ik dacht dat ze levensmoe waren,  maar waarschijnlijk vangen die motoren minder wind.

15
Gevraagd / Re: Gevraagd (sport) uitlaat
« Gepost op: woensdag 15 januari 2020, 20:30 uur »
Ik heb de laatste tijd regelmatig aanvraag voor een nieuwe uitlaat, helaas maken we ze niet meer, de  reden is vrij simpel, Honda levert de bocht die onder het blok doorloopt niet meer en die kunnen we niet namaken omdat hij dubbelwandig is, en dan houd het op voor mij.
Dus een PC 800 met een kapotte uitlaat is economisch totall loss een nieuwe uitlaat is niet meer te koop beneden de €1500.00.
Kww- Gerard.

Je bedoelt pijp 8 in deze afbeelding?

Die kit vanpredatormotorsports moet ook op de originele pijpen aangesloten worden, dat zou dan ook geen optie zijn denk ik. Is de dubbelwandigheid in dit geval niet enkel om volume te reduceren. De dubbele wand lijkt in de bocht om de standaard maat heen te zitten i.p.v. een een dunnere pijp in de standaard pijp. Ik vraag mij af of voor die constructie gekozen is voor volume, of minder stralingswarmte naar het carter. Het lijkt niet veel met tegendruk of stroomsnelheid van doen te hebben. (misschien al wel duidelijk dat ik geen HTS gedaan heb)

Pagina's: [1] 2