Auteur Topic: voetsteun  (gelezen 2621 keer)

Offline Jan B

• Wordt echt goed
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • buurmeijer pages
voetsteun
« Gepost op: vrijdag 05 mei 2006, 21:25 uur »
Hej collegae riders,

Ik zag op Ebay een advertentie (USA) van een rode PC met "long distance footrests". Deze had een soort voetsteun, zeg highway steps,  net op en voor de voorste vleugel. Is dit een bekende optie? Dat zit toch niet, zo met je benen om de kuip? Ben beniewd of iemand dit heeft of kent.
gr,
Jan B.

Kijk hier maar eens:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Pacific-Coast-PC-800-LOW-Miles_W0QQitemZ4636607972QQcategoryZ6708QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Scrush

• Gast
Re: voetsteun
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 05 mei 2006, 23:57 uur »
op  de internationale PC800 site  http://autos.ph.groups.yahoo.com/group/ipcrc/photos zijn er wel voorbeelden te vinden. Met wat laswerk kan je het zelfs regelen zonder je kappen te verbouwen. Maar of het lekker zit???
Wellicht op hele hete dagen is het misschien lekker om je benen in de wind te leggen maar die hebben we hier niet zoveel. In sommige gebieden van USA wel ;)

Offline tupperware_leo

• MV Pacific Coast Nederland
  • Kan niet beter, hoewel moet wel blijven posten
  • *
  • "Oost West, Thuis Best"
    • Bekijk profiel
    • Video's van ritten en activiteiten
« Reactie #2 Gepost op: zondag 13 april 2008, 12:59 uur »
Bedoelen we hier de Mick-O-Pegs mee? Wie is er handig en kan zoiets misschien zelf maken? Overigens zijn deze steunen te verkrijgen voor diverse merken en type motoren zoals b.v. de BMW.

Bron (afbeeldingen): www.ridingiswonderful.com

Offline Patric

• Voor iedere oplossing heb ik wel een probleem!
    • Bekijk profiel
    • www.vankakerken.nl
« Reactie #3 Gepost op: zondag 13 april 2008, 19:10 uur »
Lijkt mij op een soort schuifsysteem waarbij de hoek die je door een bocht kan gaan wel erg klein is geworden. Althans dat lijkt mij dan he.

Maar goed ieder het zijne.
Wanneer je het gevoel krijgt dat je moet gaan verzitten dan is het niet geheel onverstandig om even te stoppen en een bakkie te doen.

Groet.
Patric.

lil-devil

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maandag 14 april 2008, 18:02 uur »
ziet der wel leuk uit voorals je lange rechte stukken aflegd en niet continu met je benen krom wilt zitten.
soort highwaysteps maar dan net iets anders.

groet lil devil

Offline TimPC

• mag verkopen
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 13 februari 2020, 21:19 uur »
Ik heb ook wat rondgekeken naar een redelijk nette oplossing voor pijnlijke knieƫn. Mijn vorige motor was een custom met highway steps, maar deze had andere ergonomische tekortkomingen waardoor ik overstapte op de PC. Nu rij ik met enige regelmaat Arnhem/Den Haag en soms nog wat verder richting Den Helder en op die lange saaie rechte stukken wil ik echt wel even de benen strekken.

Ik vond online inderdaad de mick-o-pegs, maar die zijn behalve mooi, ook aan de prijs. Ik ben toen wat gaan uitproberen met een strook aluminium aangezien dit makkelijk te buigen is en  kwam voor mijn korte benen op een plek uit voor-onder de valbeugels. Ik heb daar even een 1:1 schets bijgemaakt door een stuk karton langs de motor te leggen en ben daarna op mijn werk even naar de metaal afdeling gegaan om te hobbyen. Beetje verf erover en plaatsen maar. Ik heb er fiets binnenband tussen gedaan om de lak te beschermen en verschuiven te voorkomen voor zover de bouten al niet muurvast zitten. De voetsteunen komen over een paar dagen binnen (Louis) en ik heb nog 25mm afstandbussen gedraaid aangezien de voetsteunen 125mm lang zijn en naar mijn inzicht 140mm wel het minimum zou zijn om de voeten ontspannen kwijt te kunnen. De bedoeling is dat de steunen straks naar achteren wegklappen, half onder de vleugeltjes. Dat staat mooier dan verticaal en bij een ongewoon scherpe bocht klappen ze indien nodig weg. De valbeugel covers hebben geen aanpassing nodig.

Offline mothergoose

• Bestuur
  • *
  • Loves the PC, Rides a Goldwing
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 14 februari 2020, 12:09 uur »
Wauw Tim, netjes gemaakt hoor! Uit mijn PC tijd weet ik dat ik ook naar de Mick O Pegs heb gekeken en ze te duur vond, dit is een mooi alternatief.
Hoe zit het met de bodemspeling als de steps er straks op zitten, geen probleem neem ik aan?

Gr.  Jurgen
Don't be afraid your life will end... Be afraid it will never begin!!!

Offline TimPC

• mag verkopen
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 15 februari 2020, 16:23 uur »
Vandaag de voetsteun gemonteerd.  Bleek m10 ipv m8, dus even de beugels en bussen opgeboort. Uiteindelijk bleef de beugel verschuiven ( ook zonder rubber) en heb ik door de beugels en valbeugels heen 3,5mm gaatjes geboord en daar parkers ingezet.  Nu kan het niet meer verschuiven. Ik ben blij met het resultaat! Het zit prima.  Bodemspeling moet ik nog ondervinden,  maar als ik zo ver zou overhellen,  dan zullen de highway steps niet de oorzaak van het ongeval zijn.

Offline mothergoose

• Bestuur
  • *
  • Loves the PC, Rides a Goldwing
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 15 februari 2020, 16:59 uur »
Mooi hoor, dat zal zeker lekker zitten op de lange afstanden.

Gr.  Jurgen
Don't be afraid your life will end... Be afraid it will never begin!!!

Offline Flipper

• MV Pacific Coast Nederland
  • Is echt goed
  • *
  • Altijd thuis maar altijd onderweg!
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: zondag 16 februari 2020, 10:40 uur »
Dat ziet er keurig uit.  Dat zal op lange ritten best wel lekker zitten.