MV Pacific Coast Nederland
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Zondag 05 September 2010, 20:54 uur

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
Aan het aanmelden en gebruiken van dit Forum zijn GEEN kosten verbonden. Ook hoef je geen lid van onze vereniging te zijn om hier mee te kunnen doen met discussies e.d.
27265 aantal berichten in 2799 topics door 313 geregistreerde leden
Nieuwste lid: player
* Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
+  MV Pacific Coast Nederland
|-+  Algemeen
| |-+  Techniek (Moderator: Silvonton Niessing)
| | |-+  niet starten van de motor
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: niet starten van de motor  (gelezen 152 keer)
ron
Komt net kijken
*

Bekijk profiel
« Gepost op: Zaterdag 24 Juli 2010, 23:00 uur »

Weet u of er een Nederlandse handleiding bestaat voor de Honda PC800 uit 1992. We hebben problemen met onze motor.
Vanmorgen was er met starten nog niets aan dehand, maar toen we vanmiddag weer weg wilden gaan, kwam er een vreemd tikkend geluid uit, en wilde de motor niet starten. Het leek net of hij aan wilde springen, maar deed dit niet. Nadat we de motor aan hadden geduwd, liep deze, en konden we alsnog vertrekken. Halverwege moesten we tanken, en met lood in onze schoenen zette we de motor uit, maar na het tanken konden we gewoon weer starten. We zijn naar huis gereden, en toen we aankwamen, en de motor op zijn vaste plek neer zetten, deed de motor helemaal niets meer. Vervolgens de accu doorgemeten, maar deze geeft aan die dit goed is. 13.6 zou volgens mij genoeg moeten zijn. En ook tijdens de rit naar huis hebben we niets gemerkt. We zijn even aan het surfen geweest en kwamen er achter dat het ook de startrelais zou kunnen zijn. Maar om dit uit te zoeken moeten we wel weten waar deze zit. Vandaar onze vraag om de Nederlandse handleiding van deze motor.

Mvg

Ron Boshoven
PC Piet
Kan niet beter, hoewel moet wel blijven posten
*

Geslacht: Man

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: Zaterdag 24 Juli 2010, 23:08 uur »

Hallo Ron.

Een nederlandse handleiding is zover ik weet er niet, er is er wel een in het engels nl. hier.
http://www.directcon.net/lcshepp/PC800SMContents.html

Ik denk toch dat dit een probleem is met de stroomvoorziening naar de accu.
Dat tikken wat je hoorde met het starten is denk ik het startrelais maar de accu had waarschijnlijk niet genoeg power meer.

Groeten PC Piet.

Keep them rolling
Europe
Komt net kijken
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: Zondag 25 Juli 2010, 03:06 uur »

Er zal ergens slecht contact zijn ontstaan of kortsluiting, bijvoorbeeld bij de accu-polen of een zekering met roest. Eventueel een losse stekker. Het is toch goed om dat eens overal na te lopen. De zekeringen zitten onder de linker warme-lucht opening die je zo los kunt trekken. De vierkante doos kan je er naar 8 uur vanaf trekken zodat je bij de deksel kunt. De functies staan in het deksel op een sticker. De hoofdzekering vindt je onder het zadel. Als je de deksel er af hebt zul je begrijpen dat je er een touwtje omheen moet doen bij het terug plaatsen zodat je het dekseltje niet kwijt raakt, doe dat aan de achterkant onder de klip door. De functies staan niet in een handleiding. Ga eens dingen uitsluiten door bepaalde zekeringen te verwijderen. Zijn jullie zo ver met controleren, probeer dan de paniek knop want een slecht contact daarvan stopt de motor en dat komt veel voor. Deze knop is zeker niet berekend op veelvuldig gebruik, dus bijvoorbeeld om de motor steeds mee uit te zetten. Te weinig gebruik ervan, bij geen onderhoud, is evenmin goed. Verder heeft de PC nog een interessante schakelaar: In de versnelling komt er geen leven in. Ik denk wel met de koppeling ingetrokken. Probeer dus even te schakelen en terug naar zijn vrij. Houdt de koppeling bij het starten dan ook eens in. Het starter relais is een veel minder voorkomende oorzaak van startproblemen, deze zit ook afgesloten en beschermd. Hebben jullie toch de linker warme-lucht opening er uit, kijk dan boven de zekeringen naar de regulator. deze zit tegen het breedste deel van het frame, voor koeling, met twee schroeven. Het is van metaal maar heeft een plastic stekker die waarschijnlijk verborgen onder een kabel boom zit. Door het diep indrukken van het lipje kan de stekker en vrij gemakkelijk worden uitgenomen. Controleer dan de contacten aan weerszijde. Ook roest op deze plaats zorgt er voor dat de motor het steeds vaker niet doet. 13,6 Volt is trouwens prima. Nog meer zou niet goed zijn.
Europe
Komt net kijken
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: Zondag 25 Juli 2010, 04:18 uur »

Het starter relais zit onder het zadel niet ver van de accu en heeft een groene 30 A zekering. Volgens mij is het niet gemakkelijk om uit te vinden of daar iets aan mankeert behalve dat er stroom op komt te staan. Het kost ongeveer 80 euro. Voor de plaatjes zie:

http://www.cmsnl.com/products/sw-assy-startmag_35850mr5007

http://motoren.marktplaats.nl/onderdelen-honda/355316584-startrelais-honda-pc800-pacific-coast.html

Groeten. Alfred
robino
Kan niet beter, hoewel moet wel blijven posten
*

je kan niet alles weten ,zoek 1 die het weet.

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: Zondag 25 Juli 2010, 14:38 uur »

hey ron,

zoals ik het lees dan heb je het zelfde probleem wat ik heb gehad,alles doorgemeten en de accu leek ook goed.

eind van het liedje de accu nieuw en geen problemen meer,voelis langs de kant van accu en is deze bobbelig(hobbelig) dan is gewoon je accu stuk.

de accu van mij was nog geen 2 jaar oud en toch stuk gegaan.

harry uut emmen

Edwin_rood-wit_Smink
Is echt goed

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: Zondag 25 Juli 2010, 22:28 uur »

Zo, weer terug in het land.

Vaak is het bij zo'n startprobleem dat de kabels niet goed vast zitten aan de accu.
Laatst had ik er ook weer 1. Hij zei tegen mij de schroeven aangedraaid te hebben. En ja  deze zaten goed vast, maar een zat er scheef in waardoor de kabel niet vat maar los zat. dit kan heel lang goed gaan, met maar af en toe een keer een slecht contact. Controleer dus ook door aan de kabels te jutteren. Bij de plus zal dit wat lastig gaan.

Succes. Edwin

www.sminkfotos.nl

PC800  MP-73-GH
CB500  MD-XF-60
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: