MV Pacific Coast Nederland
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Maandag 06 September 2010, 10:19 uur

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
Willen Leden van MV Pacific Coast Nederland zo vriendelijk zijn mij een mailtje met hun lidmaatschapsnummer of naam en adres te sturen. Ik kan ze dan toegang geven tot het aparte leden gedeelte van het forum (o.a bladen en verenigingsnieuws).
27275 aantal berichten in 2799 topics door 313 geregistreerde leden
Nieuwste lid: player
* Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
+  MV Pacific Coast Nederland
|-+  Nieuws
| |-+  Overig nieuws (Moderator: Silvonton Niessing)
| | |-+  zijspan
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] Omlaag Print
Auteur Topic: zijspan  (gelezen 2397 keer)
lil-devil
Kan niet beter, hoewel moet wel blijven posten
*

Bekijk profiel
« Antwoord #90 Gepost op: Dinsdag 06 Juli 2010, 01:38 uur »

Ik denk dat in mijn geval ik zeker 40 km aan topsnelheid heb moeten inleveren. Tot een 80 valt het extra gewicht bijna niet op. Tussen 80 en 100 voel ik het extra gewicht wel "hangen". Boven de 100 begint de luchtweerstand zich duidelijk kenbaar te maken (heb een brede bak met een beste ruit er op).

Ben het afgelopen weekeinde wezen touren (700 km zonder snelwegen) en ze hebben mij niet kunnen lozen (zolang ze zich maar aan de maximum snelheden houden) alhouwel ik in de haarspeldbochten wel even een gaatje moest laten vallen (maar met een FlexIt of een Schwenker zou dat zeker beter moeten gaan).

Prachtig weekeinde (wel een beetje warm). Heb genoten van de ritten.

hey johrid,

ik heb tot nu toe alleen maar testritjes kunnen maken op slecht wegdek.
dan constateer ik toch dat het schenkprincipe goed voelbaar is ( invloed op het stuur)
maar met iemand in de bak valt dat ook weer ver te verwaarlozen omdat dan de bak niet veel kan trillen en weer meer met zijn stugge vering opvangt.

ik hoop snel eens een tochtje van de club mee te kunnen rijden met het bakkie der an.

groet lil devil Cool
JohRid
Wordt echt goed

Geslacht: Man

Me and my Pacific Gadget

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #91 Gepost op: Dinsdag 06 Juli 2010, 14:50 uur »

Lil,

Bij mijn eerste testrit schrok ik me dood van het gedrag van het stuur. Elke kuil of hobbel deed het stuur heen en weer slaan. Heb toen direct de stuurdemper gemonteerd.

Afgelopen weekeinde heb ik over veel verschillende wegen gereden (en ja, daar in duitsland hebben ze ook vele slechte wegen) maar het stuur bleef super rustig. Ik denk dat ik het zonder stuurdemper niet vol had kunnen houden.

Ergens zou ik denken dat door de scharnierende werking van het zijspan een stuurdemper bij jou minder noodzakelijk zou kunnen zijn, maar toch.... Als je er een plekje voor kunt vinden, monteer er 1 en het stuurgedrag wordt er vele malen beter door. Bij mij is het een beetje een auto zonder stuurbekrachtiging, maar met je Schwenker zou dat wel eens helemaal niet het beval hoeven te zijn.

Tjoep tjoep.

Me and My Pacific Gadget
lil-devil
*

Bekijk profiel
« Antwoord #92 Gepost op: Dinsdag 06 Juli 2010, 17:39 uur »

stuurdemper Huh Huh Huh

zou dan wel 1tje moeten zijn die mee in en uit kan veren, want de motor gaat wel schuin he Tongue Undecided

groet lil devil Cool
JohRid
Wordt echt goed

Geslacht: Man

Me and my Pacific Gadget

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #93 Gepost op: Dinsdag 06 Juli 2010, 18:34 uur »

Lil,

Je moet hem dan monteren van voorvork of ergens in de buurt van je balhoofd naar frame van motor. Of ergens onder de kuip (een plek daarvoor heb ik zo snel niet kunnen vinden). Misschien ergens naar je subframe? In ieder geval NIET verbonden met het frame van de zijspan.

Tjoep tjoep

Me and My Pacific Gadget
lil-devil
*

Bekijk profiel
« Antwoord #94 Gepost op: Woensdag 07 Juli 2010, 20:05 uur »

hey johrid,

ik breng morgen eerst mijn zijspan motor weg naar M.S.O. (motor service ossendrecht) want hij loopt op 1 cylinder.
verder zal ik hem maar gelijk na laten kijken want ik wil niet over een paar weken weer met iets zitten.

groet lil devil Cool
lil-devil
*

Bekijk profiel
« Antwoord #95 Gepost op: Maandag 26 Juli 2010, 03:06 uur »

zo, heb alvast de verlichting die op het zijspan moet komen gekocht.

nu nog een keertje naar eric toe voor montage ervan en de bekabeling van het zijspan.

dan kan de hele mikmak mee naar huis.

groet lildevil Cool
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: